email partner pixel
Przewodnik
Wysyłka i nakład

Banery reklamowe – wygodna i opłacalna forma reklamy zewnętrznej

Widocznie najlepsze!
Pokaż swoją firmę, zanim zrobi to konkurencja!
Zamów
Reklama zewnętrzna dla każdego

Biznes lokalny oraz małe i średnie przedsiębiorstwa nie mają zbyt wiele możliwości skorzystania z reklamy masowej, w rodzaju radia i telewizji. Reklama w internecie też nie jest wystarczająca.

Dlatego warto postawić na reklamę zewnętrzną. Jej zaletą jest widoczność w przestrzeni publicznej. Klient zwraca na nią uwagę i nie może jej zablokować. Reklama zewnętrzna ma też wieloletnią tradycję, także w Polsce, gdzie np. pieczołowicie odrestaurowuje się fragmenty przedwojennych malowanych szyldów i reklam znalezione podczas remontów na elewacjach.

Baner reklamowy jako szyld i reklama w miejscu sprzedaży

Współcześnie jednak oferta firmy zmienia się częściej, czasem trzeba coś szybko zareklamować. Wtedy lepiej niż malowana elewacja sprawdzi się baner. Reklamę banerową można umieścić na siedzibie firmy lub w jej pobliżu, by spełniała funkcję widocznego z daleka szyldu i zaproszenia do placówki handlowej.

Pośrednicy w handlu nieruchomościami często wykorzystują je na elewacjach budynków czy mieszkań do sprzedaży, deweloperzy z banerów reklamowych tworzą ogrodzenia nowych inwestycji w trakcie budowy.

Baner w miejscu eventu

Baner reklamowy warto też powiesić w miejscach eventów, wydarzeń publicznych, konferencji, spotkań biznesowych czy targów. Podkreśli obecność firmy na wydarzeniu.

Jeśli firma jest jego sponsorem, baner wydaje się nieodzowny. Uczestnicy wydarzenia doceniają firmy wspierające, wpływa też to na wizerunek marki, szczególnie w mniejszych miejscowościach.

Banery reklamowe
W każdych warunkach!
Szukasz baneru który sprawdzi się wewnątrz i na zewnątrz budynku?
Nasze banery wytrzymają zarówno niskie temperatury, jak i długotrwałą ekspozycję na słońcu.
Zamów
Banner reklamowy

Druk banera – jak się wyróżnić na etapie projektowania

W przypadku banerów reklamowych jako formy reklamy zewnętrznej należy zadbać o wyróżnienie. Warto poświęcić większą uwagę kreacji. Podobnie jak czynią to wielkie marki, reklama taka powinna służyć celom wizerunkowym, zawierając jedynie niezbędne elementy informacyjne.

Banery reklamowe umieszczane w pasie drogowym, na płotach muszą uwzględniać to, że przejeżdżający mimo nich kierowca – potencjalny klient – ma tylko kilka sekund, by zapoznać się z komunikatem.

Dlatego warto postawić na wyraziste hasło i atrakcyjną grafikę. Nie należy przesadzać z ilością tekstu, nie prezentować pełnej oferty, ale zastanowić się, jaka jest główna potrzeba klienta i jak ją firma zaspokaja. To właśnie w formie hasła powinno znaleźć się na banerze. Atrakcyjna grafika zaś będzie dopełnieniem przyciągającym wzrok.

Banery reklamowe umiejętnie rozmieszczone na terenie miejscowości mogą wpływać na decyzje zakupowe klientów. Jeden baner, o którym wszyscy mówią, ma siłę marketingu szeptanego. Informacja o nim rozejdzie się jak wirus. W tym wypadku trzeba postawić jednak na odważną kreację, budzącą kontrowersje lub powalającą swoją warstwą wizualną. Jeśli firma ze względu na wizerunek nie może pozwolić sobie na zbyt kreatywny przekaz, warto wykorzystać kontekst lub częstotliwość występowania reklamy. Ważne jest, by marka pozostała w pamięci klienta, gdy znajdzie się w sytuacji wyboru.

Drukowanie banerów reklamowych – jaki rodzaj wybrać: laminowany czy powlekany?

Wybór zależy od tego, gdzie baner reklamowy będzie eksponowany.

  • Baner laminowany o gramaturze 510g/m2 to opcja tańsza, ale i mniej wytrzymała. Składa się ze specjalnej siatki nośnej powleczonej (zalaminowanej) warstwami tworzywa sztucznego, na którym będzie wydrukowana reklama. Sprawdzi się w pomieszczeniach, czyli zarówno w siedzibie firmy, jak i podczas konferencji czy targów w przestrzeni zamkniętej. Jako że jest mniej odporny na silne porywy wiatru, na zewnątrz można go umieszczać na płaskich dużych powierzchniach, tak by przylegały np. do ścian czy elewacji. Przez to, że jest sztywniejszy niż powlekany oraz mniej odporny na niskie temperatury, nadaje się do ekspozycji na zewnątrz pod warunkiem, że zostanie powieszony na kilka miesięcy, nie więcej niż pół roku.
  • Baner powlekany o gramaturze 450g/m2 jest bardziej wytrzymały, przez to jednak droższy. Wykonany jest z tworzywa PCV, w którym siatka nośna została zatopiona. Siatka ta ma też większą gęstość niż w wersji laminowaniem. Warto pomyśleć właśnie o nim, jeśli baner ma reklamować firmę w trudniejszych warunkach pogodowych i przez dłuższy okres. Jest bardziej elastyczny, mniej wrażliwy na pogodę, reklama na nim powinna wytrzymać do 3 lat.

W drukarni internetowej Chroma.pl masz do wyboru standardowe formaty banerów:

  • 3 x 1 m
  • 3 x 1,25 m
  • 3 x 1,5 m
  • 2 x 1 m

Możesz również wybrać format własny.

Pozostaje jeszcze kwestia mocowania banerów. Dostępne są dwie opcje:

  • zgrzewanie brzegów i oczka co 50 cm
  • tunel po obwodzie – 10 cm na płasko

Na reklamę banerową, przygotowaną we własnym zakresie i umieszczoną w miejscach do tego udostępnionych, może sobie pozwolić zarówno mała firma, przedsiębiorstwo średniej wielkości, jak i korporacja.

Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:

Warto wiedzieć więcej!

Bądź na bieżąco, sprawdzaj promocje, dowiaduj się o najnowszych ofertach specjalnych – wpisz swój adres e-mail!
Newsletter
Potrzebujesz pomocy?