W jakich branżach katalogi drukowane sprawdzą się najlepiej?
Drukowane katalogi to świetny pomysł na to, żeby w sposób estetyczny, atrakcyjny i czytelny ukazać walory oferty handlowej lub usługowej. Ich moc sprzedażowa nadal jest potężna. Zastanawiasz się nad tym, czy opłaca Ci się inwestować w katalogi drukowane? W takim razie jeszcze zanim złożysz zamówienie w drukarni, poznaj kilka branż i przedsiębiorstw, które są w stanie zyskać najwięcej korzyści, dzięki drukowaniu katalogów z ofertą firmy.
5 branż, gdzie najbardziej opłaca się inwestować w katalogi drukowane
Branża meblarska
Prowadzić salon meblarski? W takim razie potrzebujesz sposobu, dzięki któremu Twoi klienci będą mogli łatwiej i szybciej wybrać odpowiednie meble. Dobrym wyborem będą katalogi, w których znajdzie się cała lub przynajmniej najważniejsza część oferty.
Z katalogów drukowanych korzystają z chęcią także producenci mebli.
W obu przypadkach katalogi zapewniają wiele korzyści – ukazują nie tylko główne zalety mebli, ich wygląd, ale też coraz częściej też ich praktyczne wykorzystanie oraz cenę. Klienci mogą zabrać katalog do domu, zastanowić się nad swoimi oczekiwaniami, a później złożyć zamówienie w salonie meblarskim lub telefonicznie.
Branża jubilerska
Z pomocą katalogów drukowanych możesz pokazać motyw przewodni najnowszej kolekcji biżuterii. Pomoże w tym układ graficzny, wykorzystane fonty, a przede wszystkim artystyczne zdjęcia. Fotografie mogą też przedstawiać biżuterię w użyciu – odbiorca z pewnością zwróci uwagę na stylizację, do której można ubrać łańcuszek, kolczyki, pierścionek czy bransoletkę.
Warto zamieścić w nim też informacje na temat wykorzystanego materiału, próby złota lub srebra oraz wykorzystanych kamieni ozdobnych.
W katalogu przedstawiającym biżuterię jeszcze ważniejsza jest wysoka jakość druku, aby wszystkie szczegóły oraz zdobienia były widoczne. Dlatego najlepiej sprawdzi się jakość wydruku na poziomie 300-350 dpi.
Branża odzieżowa
Katalogi odzieżowe stanowią silne narzędzie marketingowe dla tej branży, ponieważ klienci mogą tam znaleźć niezbędne informacje na temat całej kolekcji, składów, cen, marki oraz wypisane zostają także kody produktów. Umieszczone są tam również dane kontaktowe, umożliwiające zamówienie ubrań. Pamiętaj, że dzięki temu umożliwisz swoim klientom robienie zakupów drogą telefoniczną. Nadal to chętnie wybierana metoda – idealna dla seniorów lub osób, które niechętnie decydują się na zakup ubrań przez Internet.
Drukowane katalogi dla branży odzieżowej powinny dobrze eksponować produkty i pokazywać ich możliwe zastosowanie. Popularne są też marki, które przedstawiają ubrania na różnych sylwetkach, aby potencjalni klienci mogli lepiej ocenić, jak sami będą w nich wyglądać. Ważnym aspektem katalogów prezentujących kolekcję ubrań, jest wysoka jakość zdjęć i jak najbardziej realistyczne oddanie kolorów, ponieważ wpłynie to na zadowolenie kupujących i ewentualną liczbę zwrotów. Dlatego zalecamy wysoką rozdzielczość zdjęć w przestrzeni CMYK.
Branża kosmetyczna
Marki kosmetyczne chętnie drukują katalogi, gdzie prezentują nowe linie produktów – kosmetyków oraz akcesoriów. Foldery mogą być skierowane do klientów indywidualnych i mieć formę poradników, gdzie znajdziesz porady na temat stosowania produktów, ich składu oraz dopasowania do wybranego rodzaju skóry, włosów itd.
Dużą popularnością cieszą się też katalogi dla klientów biznesowych, gdzie zawarte są ceny hurtowe, dane kontaktowe oraz właściwości kosmetyków lub sprzętów kosmetycznych.
Branża motoryzacyjna
Producenci i salony motoryzacyjne także chętnie inwestują pieniądze w drukowane katalogi. Samochody, szczególnie nowe, to inwestycja, której nikt nie podejmuje w sposób spontaniczny. Zatem katalogi mogą posłużyć jako doskonałe miejsce do ukazania nie tylko zdjęcia pojazdów, ale też ich ceny oraz parametrów technicznych.
Wysyłanie katalogów w formie papierowe ma bardziej osobisty charakter. Przedstawiciele salonów samochodowych chętnie wysyłają je firmom oraz dealerom, aby zachęcić do wybrania ich oferty.
Dlaczego warto drukować katalogi?
Katalogi drukowane mogą służyć jako ukazanie klientom indywidualnym lub B2B oferty produktów bądź usług. Ich zadaniem jest to, aby przedstawić kluczowe zalety, wyróżniające Twoją ofertę.
Oprócz tego możesz wykorzystać je także jako portfolio, czyli do pokazania wcześniejszych realizacji. Pochwal się swoimi sukcesami i współpracami, aby pozyskać kolejnych klientów.
Katalogi mogą też pełnić funkcję sprzedażową oraz wzmacniać relacje biznesowe. Najczęściej wykorzystywane w przypadku oferowania klientom produktów lub usług o wyższej wartości, a nawet z klasy premium. Wynika to z faktu, że w takim przypadku klienci potrzebują więcej czasu oraz informacji, aby podjąć decyzję zakupową.
Mimo że coraz popularniejszą stają się katalogi elektroniczne, to jednak dla wielu klientów nadal forma papierowa jest najwygodniejsza.