Jak spersonalizować notatniki dla swojej firmy?
Chcesz zaprojektować notatniki dla pracowników? A może pragniesz przygotować praktyczne gadżety reklamowe dla klientów – tych stałych i nowych? Przekonaj się, jak w kilku krokach możesz zaprojektować spersonalizowane notatniki firmowe.
Czy warto inwestować w papierowe notatniki firmowe?
Marketing internetowy ma ogromną moc – pozwala zwiększyć zasięg i rozpoznawalność marki do tego stopnia, że nawet Twoja mała i nowo powstała marka może zyskać klientów z drugiego końca świata. Jednak, czy to oznacza, że nie warto stosować już tradycyjnych form reklamy? Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie marketingu online z offline. Dlaczego? To sposób na maksymalizację zysków. Zwróć uwagę na to, że reklama offline może być bardziej bezpośrednia i buduje silne relacje z odbiorcami. Przykładem będzie w tym przypadku uczestniczenie w targach i konferencjach branżowych. Przekazywanie gadżetów reklamowych uczestnikom eventów takich jak notatniki sprawia, że możesz pozyskać zaufanie potencjalnego klienta. Twoja marka zyskuje większą wiarygodność i budzi pozytywne skojarzenia wśród odbiorców.
Dlatego naszym zdaniem nawet mimo tego, że cyfryzacja ciągle zyskuje na znaczeniu, warto sięgać po tradycyjne formy reklamy offline, które nadal gwarantują całkiem sporą skuteczność marketingową.
Zatem, czy warto inwestować w papierowe notatniki firmowe jako gadżet reklamowy? Oto najważniejsze argumenty ZA drukowanymi notatnikami:
- to praktyczny gadżet reklamowy, który może być wykorzystywany do celów prywatnych lub zawodowych;
- notatniki wykorzystywane są także przez pracowników firmy;
- cieszą się dużą popularnością na targach lub innych eventach branżowych;
- pozwalają na dopasowanie designu notatnika tak, aby odpowiadał identyfikacji wizualnej marki – umożliwia to utrwalenie key visual firmy wśród odbiorców.
Jak zaprojektować spersonalizowane notatniki firmowe?
Notatniki mogą być skutecznymi i praktycznymi gadżetami reklamowymi, jeśli zostaną zaprojektowane w przemyślany sposób. Jaki? Najważniejsze jest to, aby zostały spersonalizowane – wtedy zyskasz maksimum korzyści marketingowych. Przekonaj się, jak zaprojektować notatniki firmowe, aby wzmocnić wizerunek firmy i zwiększyć wiarygodność marki.
Notatniki z logo
Spersonalizowane notatniki muszą zawierać logo Twojej marki. Wtedy nabiorą indywidualnego charakteru. Jeśli notatnik będzie często używany, to odbiorca utrwali sobie wygląd logo i nazwę firmy, a to stworzy silniejszą więź z marką. Dzięki temu zdobycie zaufania stanie się znacznie łatwiejsze.
Logo marki powinno znaleźć się na okładce, ale też najlepiej na pojedynczych kartkach notatnika.
Pamiętaj, że oprócz logo na okładce może znaleźć się także slogan czy hasło reklamowe.
Wykorzystaj kolory marki
Notatnik ma stać się nie tylko miłym upominkiem, ale ma też pełnić funkcję marketingową. Dlatego bardzo ważne jest to, aby przynajmniej okładka została zaprojektowana w kolorach marki. Być może Twoja firma zainwestowała także w inne gadżety reklamowe, jeśli tak spokojnie możesz zdecydować się na to, aby przy wszystkich kolorystyka była dokładnie taka sama. To sprawi, że staną się one spójne wizualnie i zwiększą moc utrwalania identyfikacji marki.
Przygotuj estetyczną i oryginalną okładkę
Wygląd okładki jest odpowiedzialny za pierwsze wrażenie. Dlatego poświęć czas na to, aby zaprojektować ją w taki sposób, aby budziła pozytywne skojarzenia, nawiązywała do branży, w której działa firma, ale też do aktualnej oferty. Jeśli masz problem ze stworzeniem okładki, możesz skorzystać z darmowego narzędzia Canva i zmodyfikować gotowe okładki notatników.
Określ parametry papierowych notatników – czas na drukowanie
Następnie należy określić najważniejsze parametry notatników, aby zyskać pewność, że gadżety reklamowe spełnią nasze oczekiwania nie tylko pod względem wyglądu, ale też jakości.
Zanim drukarnia internetowa zajmie się drukiem notatników, musisz poświęcić kilka chwil na przygotowanie projektu do druku oraz określenie najważniejszych parametrów, oto one:
- ustaw rozdzielczość okładki na min. 300 DPI;
- dodaj spady drukarskie o wartości 1.5 mm;
- zmień kolorystykę okładki na paletę barwową CMYK;
- w razie potrzeby zmień fonty na krzywe;
- wybierz format notatnika – popularnym wyborem są notatniki A6 105 x 148 mmm;
- określ rodzaj notatnika – do wyboru są modele klejone i spiralowane; możesz zdecydować się także na notatniki bez okładki;
- zdecyduj, jaki rodzaj papieru wybrać na okładkę i środek notatnika – popularnym rozwiązaniem przy okładce jest papier kredowy o wykończeniu matowym lub błyszczącym o gramaturze 170 g, wewnątrz notatnika najlepiej sprawdzi się papier offset 80 g, papier kredowy matowy lub też papier ekologiczny Nautilus Classic 80 g;
- wybierz liczbę kartek;
- dopasuj rodzaj uszlachetnień okładki, np. zdecyduj się na złocenie lub srebrzenie bądź też postaw na zastosowanie folii Soft Skin, która sprawi, że okładka stanie się przyjemnie aksamitna w dotyku.