Inspirujące przykłady bannerów reklamowych
Chcesz zwiększyć zasięg swojej marki i skutecznie dotrzeć do jeszcze większego grona potencjalnych klientów? Reklama w Internecie to nie jedyny sposób, który może zagwarantować wzrost rozpoznawalności marki. Globalne i małe marki z całego świata notują gigantyczne wzrosty sprzedaży dzięki inwestowaniu w kreatywne, oryginalne i przyciągające spojrzenia bannery reklamowe. Zależy Ci na tym, aby Twoja marka również nabrała wiatru w żagle? Poznaj inspirujące przykłady bannerów reklamowych z całego świata.
5 inspirujących bannerów reklamowych z całego świata
Przeanalizujmy wspólnie 5 przykładowych bannerów reklamowych, którymi warto się inspirować. Przekonaj się, że oryginalne pomysły nie tylko ułatwiają realizację celów biznesowych, ale też pozostają w pamięci odbiorców na długi czas.
Banner zapraszający do zoo w San Francisco
To ciekawy przykład banneru ulicznego, który nie zaburza miejskiej przestrzeni, ale jednak skutecznie przyciąga spojrzenia. Sam banner był niewielki i zamontowano go w górnej części latarni. Po jednej stronie widniało zdjęcie żyrafy, a po drugiej napis „Spotkaj żyrafę” i logo zoo w San Francisco. Oryginalnym elementem było przekształcenie latarni w szyję żyrafy, co zapewniło wspaniały efekt 3D.
Banner linii lotniczych z Nowej Zelandii
Skoro jesteśmy już przy temacie 3D, to świetnym pomysłem był też banner reklamowy linii lotniczych Air New Zealand. Projekt bannera był dość prosty, taka samo jak przekaz. Ogromny druk wielkoformatowy ukazywał wodospad, a na samej górze przymocowany był kajak, w którym siedział manekin. Banner inspirował do tego, aby kupić bilet lotniczy, udać się do dowolnego miejsca na ziemi i dać się ponieść przygodzie.
Banner koktajlowy McDonald’s
Jeśli szukasz nietuzinkowych i przyciągających uwagę bannerów, to zdecydowanie opłaca się przeanalizować materiały reklamowe marki McDonald’s. Mimo ogromnej popularności nie zawsze stawiają na oryginalność i skutecznie przypominają o swoich kultowych daniach.
Jednym z takich przykładów był banner, reklamujący Milkshake. Na bannerze zastosowano odwrócony fragment zdjęcia mlecznego koktajlu McDonald’s. W koktajlu znajdował się kawałek słomki. Wydaje Ci się, że to nic odkrywczego? Oryginalność tego projektu polega na tym, że słup, na którym zamontowano banner, przybrał kolory takie jak słomka, co zapewnia efekt 3D. Minimalistycznie, ale za to, jak skutecznie rozbudzano ochotę na to, aby skosztować Milkshake.
Banner o jąkaniu
Bannery mogą być wykorzystywane także do podnoszenia świadomości. Jednym z przykładów był banner zaprojektowany przez Dutch Stutter Foundation, czyli Holenderską Fundację Jąkania. W centrum banneru był napis „Bądź cierpliwy w stosunku do osób, które się jąkają”. Specjalnie pierwsze 2 litery każdego słowa zostały powielone 3 razy, aby osoby, które nie jąkają się, przeczytały napis w podobny sposób do osób, które borykają się z tym problemem. Miało to na celu zrozumienie tego, jak żyje się z jąkaniem.
Gigantyczny banner
Skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorców jest też zaszokowanie ich rozmiarem bannera. Dobrym przykładem jest banner marki Half Price, który zawisł na całej długości 14-piętrowego bloku na warszawskiej Woli. Dwie wielkie płachty już z daleka zapowiadały otwarcie nowego sklepu.
Kolory na bannerach reklamowych – sprawdź, jakie kolory przyciągają uwagę
Jak widzisz, sekretem skutecznych bannerów, o których mówią wszyscy i których po prostu nie da się zignorować, jest oryginalny pomysł. Czasem warto wyjść poza schemat, ale przede wszystkim dobrze poznać odbiorców i sprawdzić na mniejszej grupie ich reakcję na projekt bannera.
Ważną funkcję podczas projektowania bannerów odgrywają też kolory – z wyjątkiem maksymalnie minimalistycznych projektów. Przekonaj się, jakie kolory na bannerach sprawiają, że kampania reklamowa przynosi jeszcze więcej korzyści.
- Żółty i złoty – to kolory pełne optymizmy i energii, które są też symbolem luksusu. Żółty i jego pochodne najlepiej sprawdzą się jako dodatkowy kolor, bo w zbyt dużych ilościach może wywołać rozdrażnienie.
- Pomarańczowy – pobudza kreatywność, entuzjazm i kojarzony jest z eksponowaniem młodości. Jeśli chcesz, aby banner przyciągał uwagę młodych osób, koniecznie zdecyduj się na pomarańczowe tło lub napisy.
- Czerwony – to kolor pełen pasji, namiętności i ognia. Budzi wiele emocji, w tym odczucie zagrożenia. Chcesz stworzyć prowokacyjny banner – wybierz czerwone tło.
- Fioletowy – to mądrość, luksus, ambicja i kreatywność. Kolor fioletowy często wykorzystywany jest przez marki, które chcą pokazać, że niemożliwe nie istnieje, a ich oferta jest pod różnymi względami wyjątkowa.
- Biały – minimalistyczne bannery reklamowe z białym tłem lub z białymi napisami wcale nie muszą być nudne. Biel to symbol równowagi, czystości, lojalności i ochrony. W przypadku białego tła najlepiej wymyśl prowokujący lub sprzedażowy napis, ponieważ razem pozwolą zrealizować każdy cel marketingowy.