Jak wykorzystać drukowane materiały w e-commerce?
Prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na przyciągnięciu uwagi odbiorców? Pomogą Ci w tym drukowane materiały np. ulotki z najnowszymi promocjami, metki zgodne z identyfikacją wizualną oraz ekologiczne etykiety. Do dyspozycji masz mnóstwo możliwości, które pozwolą Ci prześcignąć konkurencję i zwiększyć lojalność klientów. Sprawdź, jak pomogą Ci w tym drukowane materiały.
5 drukowanych materiałów najchętniej wybieranych w branży e-commerce
Choć na co dzień wykorzystujesz Internet do zarabiania pieniędzy i sprzedaży swoich produktów, to nie możesz zapomnieć o skuteczności drukowanych materiałów promocyjnych. Tym bardziej że są one tańsze, trwalsze i praktyczniejsze.
Czy wiesz, że papier, a dokładnie jego faktura, gramatura czy zapach tworzy pozytywne skojarzenia? Przyjemne wrażenia potęguje także zastosowanie uszlachetnień na ulotkach, metkach bądź okładkach katalogów. Innym dobrym pomysłem będzie też wykorzystanie folii soft touch, która w dotyku jest miękka niczym aksamit.
Poznaj kilka drukowanych materiałów, które świetnie sprawdzają się nawet w branży e-commerce.
Ulotki z promocjami lub nowościami
Proste rozwiązania czasem są najlepsze – doskonałym potwierdzeniem tego są ulotki, które możesz dodawać do zamówienia bądź wysłać do wcześniejszych klientów. Co możesz umieścić w treści takiej ulotki? Najlepiej sprawdzają się informacje o promocjach lub nowościach, jakie pojawiły się w Twojej firmie.
Ulotki mogą mieć zastosowanie zarówno w sklepach internetowych, jak i w biznesach, które oferują możliwość zamówienia produktów drogą internetową z dostawą w punkcie lub do domu klienta. Przykładem jest branża gastronomiczna, gdzie możesz dołączyć menu do zamówienia, aby klienci mogli w przyszłości z łatwością dotrzeć do oferty firmy.
Zadbaj o to, by ulotki były czytelne, a ich wygląd zgodny z identyfikacją wizualną marki. Standardowo zalecane jest drukowanie ulotek o gramaturze od 130 do 250 g, postaw wtedy na papier kredowy lub ekologiczny.
Wizytówki firmowe
Wizytówki sprawdzą się także w branży e-commerce – wystarczy, że dodasz je do każdej przesyłki. Jednak nie ograniczaj się jedynie do standardowych danych na temat firmy. Przede wszystkim umieść tam adres witryny bądź nazwę profilu w mediach społecznościowych, gdzie aktywnie promujesz swoją markę. Możesz również umieścić na wizytówce kod QR, który od razu przeniesie odbiorcę do sklepu internetowego.
Elegancka, nowoczesna lub nieco bardziej ekstrawagancka wizytówka z pewnością przykuje uwagę klienta.
Vouchery i kupony rabatowe na kolejne zakupy
Jednym z najchętniej wybieranych drukowanych materiałów promocyjnych stosowanych przez właścicieli sklepów internetowych są vouchery. Bony, rabaty czy karty lojalnościowe to niezawodny sposób na zachęcenie odbiorców do ponownego skorzystania z Twojej oferty. Najskuteczniejsze będzie zaoferowanie upustu na kolejne zamówienie.
Vouchery to bardzo uniwersalne rozwiązanie, które możesz wykorzystać właściwie w każdej branży – odzieżowej, gastronomicznej, motoryzacyjnej czy kosmetycznej itd. Zadbaj o wysoką jakość druku – najlepiej sprawdzi się papier kredowy o matowym wykończeniu i gramaturze między 115 a 350 g. Dodaj też elementy graficzne związane z marką, a także kolory zgodne z identyfikacją wizualną.
Metki dopasowane do identyfikacji wizualnej
Masz własną markę i sprzedajesz ubrania, akcesoria lub galanterię przez Internet? W takim razie niezbędnym elementem każdego produktu będzie metka, na której zapisany jest rozmiar, skład produktu, nazwa firmy, miejsce produkcji oraz cena.
Rewelacyjnie prezentują się metki wykonane z ekologicznego papieru np. Kraftliner – ten naturalny, brązowy kolor jeszcze lepiej podkreśla wartości marki. Postaw na to rozwiązanie, jeśli stawiasz na zrównoważoną produkcję, oferujesz ubrania z naturalnych materiałów lub po prostu, gdy tego typu metki świetnie komponują się z oferowanymi produktami.
Metki nie muszą być wykonane jedynie z ekologicznego papieru, bo idealnie będzie się też prezentować papier kredowy np. z eleganckim uszlachetnieniem soft touch, wytłoczoną nazwą marki lub hot-stamping, czyli z dodanymi efektownymi złoceniami.
Naklejki w formie gratisów
Ulotki i vouchery to nie są jedyne materiały drukowane, jakie warto dodać do zamówienia, które wysyłasz do klienta. Paczkę możesz uzupełnić również o darmowe naklejki – te niedrogie gadżety genialnie sprawdzają się np. gdy prowadzisz sklep z zabawkami czy z elektroniką tj. z laptopami Wystarczy, że wybierzesz grafikę dopasowaną do Twojej grupy docelowej – mogą to być postacie z bajek, z alarmowymi numerami telefonu lub z modnymi printami. Alternatywą są też bardziej uniwersalne naklejki z nazwą sklepu, firmowym logo lub kodem QR prowadzącym do sklepu online czy profilu w mediach społecznościowych.