Kalendarze drukowane a kalendarze cyfrowe
Od wielu lat zamawiasz druk kalendarzy i zastanawiasz się, czy nadal ma to sens? A może dopiero otwierasz firmę i chcesz się upewnić, czy tradycyjne kalendarze to skuteczne gadżety reklamowe dla klientów? Dziś coraz więcej osób korzysta z cyfrowych kalendarzy. Czy to oznacza, że nie opłaca się inwestować w papierowe wersje tych produktów? Sprawdź, co możesz zyskać, gdy zdecydujesz się na druk kalendarzy i porównaj te zalety z atutami ich cyfrowych odpowiedników.
Zalety kalendarzy drukowanych – dlaczego nadal warto je zamawiać?
Kalendarze firmowe od lat uznawane są za skuteczne narzędzie marketingowe. Jednak rozwój technologii i cyfryzacji sprawił, że wielu przedsiębiorców zaczęło się zastanawiać, czy nadal warto inwestować w druk kalendarzy. Masz wątpliwości, czy to rozwiązanie jest korzystne i skuteczne? W takim razie przeanalizuj poniższe zalety i na ich podstawie zdecyduj, czy naprawdę opłaca Ci się zrezygnować z drukowania kalendarzy.
Wiele rodzajów kalendarzy
Kalendarze możesz zamówić nie tylko w różnych cenach, ale też do dyspozycji będziesz mieć sporo rodzajów. Zastanów się, który format jest idealnym kompromisem między korzystną ceną a praktycznym zastosowaniem.
Obecnie najczęściej firmy decydują się inwestować w kalendarze ścienne (jednodzielne lub trójdzielne), na biurko, w formie książkowej, podkłady na biurka oraz modele listwowane.
Reklama całoroczna
Druk kalendarzy to szansa na reklamę całoroczną! Co mamy tutaj na myśli? Klient, który otrzyma taki kalendarz, powiesi go na ścianie w domu lub w swoim biurze. Następnie będzie z niego korzystał przez cały rok. To świetny sposób na to, żeby utrwalić nazwę marki i wygląd logo. Do tego firma będzie budziła pozytywne skojarzenia, bo klientom będzie się wydawało, że znają ją już od bardzo dawna. Jeśli w ciągu roku będą potrzebowali usług czy produktów, które oferuje Twoja firma, natychmiast pomyślą właśnie o Twojej marce.
Gadżet reklamowy dla klientów i pracowników
Od wielu lat kalendarze firmowe świetnie sprawdzają się jako gadżet reklamowy. Wystarczy, że zadbasz o to, żeby były one zaprojektowane w kolorach Twojej marki, posiadały logo, nazwę firmy, a najlepiej też elementy reklamujące ofertę oraz dane kontaktowe. Dzięki temu nawet niepozorny kalendarz może stać się naprawdę skuteczną formą reklamy. Z powodzeniem podaruj go w trakcie targów branżowych, po podpisaniu umowy z klientem czy też w ramach upominku dla stałych klientów na święta lub rocznicę założenia firmy.
Zalety kalendarzy cyfrowych – kiedy warto je wybrać?
Przyjrzyjmy się także, jakie są najważniejsze zalety, które możesz zyskać, gdy zastąpisz druk kalendarzy ich cyfrowymi odpowiednikami.
Spersonalizowany charakter
Cyfrowe kalendarze dają znacznie więcej możliwości ułatwiających dopasowanie do indywidualnych wymagań. Możesz zdecydować, ile miejsca potrzebujesz na notatki, jak ma wyglądać plan dnia oraz jaki ma mieć kolor czy wielkość fontów.
Łatwodostępny produkt
Na pewno atutem cyfrowych kalendarzy jest to, że można korzystać z nich na różnych urządzeniach – na laptopie, komputerze PC oraz tablecie i telefonie. Nie zajmują dodatkowego miejsca, a do tego można korzystać z nich w biurze, na spotkaniu z klientem oraz w domu.
Funkcja powiadomień
Zaletą kalendarzy cyfrowych jest możliwość ustalenia powiadomień, żeby nie zapomnieć o ważnym spotkaniu czy rozmowie telefonicznej. Dzięki temu na pewno nie przeoczysz istotnego wydarzenia.
Co wybrać – kalendarz drukowany czy cyfrowy?
Jeśli zamierzasz wykorzystać druk kalendarzy jako inwestycję i formę promocji swojej firmy, to w większości branż będzie to nadal dobre rozwiązanie. Wykorzystaj wtedy kalendarz jako gadżet reklamowy, który możesz wręczyć nowym i stałym klientom. Śmiało zdecyduj się też na podarowanie kalendarza podczas targów branżowych lub eventów, żeby zachęcić uczestników do zainteresowania się najpierw Twoim stanowiskiem, a później ofertą.
Współcześni klienci lubią otrzymywać praktyczne gadżety reklamowe jako dowód wdzięczności za lojalność wobec marki. Na pewno kalendarz sprawdzi się w tym celu bardzo dobrze. Musisz jedynie zadbać o to, żeby zaprojektowany kalendarz był:
- czytelny,
- spójny wizualnie z identyfikacją wizualną marki,
- atrakcyjny wizualnie.
Ważną cechą jest to, żeby subtelnie reklamował produkty i usługi, które oferujesz, a być może nawet markę. Najlepiej też, żeby kalendarz ułatwiał planowanie poszczególnych dni w ciągu roku. Wiele osób ceni sobie kalendarze z wypisanymi imieninami, jakie przypadają na konkretny dzień.
Gdy sprawisz, że kalendarz firmowy będzie przemyślanie zaprojektowany, na pewno zostanie pozytywnie przyjęty przez klientów.
Chcesz zamówić kalendarze jedynie dla pracowników? W takim przypadku lepiej sprawdzą się, albo kalendarze książkowe, albo modele cyfrowe. Wszystko dlatego, że zapewniają więcej miejsca na notatki i poprawę organizacji pracy.