Drukowanie ulotek online — szybko, łatwo, efektywnie
Z pomocą ulotek możesz promować wydarzenia, markę, nową ofertę czy nawet wyprzedaż. Właśnie ze względu na szerokie ich zastosowanie tak wiele firm decyduje się na zainwestowanie w te materiały promocyjne. Poza tym druk ulotek jest tani, szybki i łatwy. Skorzystaj z naszych porad, a szybko przekonasz się, że drukowanie ulotek naprawdę się opłaca.
Jak w 3 krokach zaprojektować i wydrukować ulotki reklamowe?
Sam proces tworzenia ulotek może być naprawdę prosty i szybki. Jak to jest możliwe? Wystarczy, że skorzystasz z intuicyjnych rozwiązań, dzięki którym nawet bez specjalistycznej wiedzy stworzysz zjawiskowe ulotki reklamowe dla swojej marki. Przekonaj się, jak w trzech prostych krokach zaprojektować i wydrukować ulotki!
Zaprojektuj ulotki w Canvie
Canva to prosty w obsłudze program graficzny, dzięki któremu nawet prawdziwy laik może stworzyć genialny projekt ulotki. Jak to możliwe? Tworzenie ulotek jest maksymalnie uproszczone, a obsługa programu polega głównie na edytowaniu oraz dodawaniu grafik i tekstów, a także rozmieszczaniu ich według własnego uznania.
Jak zaprojektować ulotkę w Canvie?
Z drukarnią Chroma to jest jeszcze łatwiejsze, bo wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z kilkoma naszymi wskazówkami:
- Przejdź na naszą stronę internetową i wybierz zakładkę „szablony ulotek” lub „szablony ulotek składanych”, a następnie kliknij „zaprojektuj online”, dzięki temu zostaniesz przeniesiony do kreatora Canvy.
- Następnie możesz samodzielnie stworzyć oryginalną ulotkę reklamową – dopasowaną do identyfikacji wizualnej oraz branży. Zacznij od zmiany koloru tła, dodania grafik przesłanych z komputera lub skorzystania z obrazków znajdujących się w galerii Canvy.
Pamiętaj też o dodaniu napisów np. nazwy marki, informacji o wydarzeniu czy o ofercie. Wykorzystaj do tego dwa różne fonty, aby wyróżnić najważniejszą treść. Możesz też bawić się kształtami, dodawać ramki, strzałki lub wzorzyste tła.
- Alternatywą będzie skorzystanie z gotowych szablonów ulotek od Canvy. Wybierz projekt, który Ci się podoba i jest najlepiej dopasowany do branży i okazji. Następnie zajmij się edycją, czyli zmianą kolorów i zdjęć, dodaniem własnych napisów oraz wgraniem logo. Modyfikacja gotowego szablonu jest bardzo prosta, więc nawet laik poradzi sobie ze stworzeniem spersonalizowanej ulotki reklamowej. Dodatkowo zajmie Ci to maksymalnie kilka minut.
Skorzystaj z konfiguratora
Zanim rozpoczniesz druk ulotek, skorzystaj z naszego konfiguratora. Z jego pomocą szybko i sprawnie spersonalizujesz gotowy projekt, aby ulotki stały się jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie. Wystarczy kilka kliknięć, aby wybrać uszlachetnienia czy rozmiar ulotki. Sprawdź, jakie są dostępne opcje, jakie możesz wybrać podczas konfigurowania ulotek w drukarni Chroma!
- Rozmiar ulotki – najczęściej drukowane są ulotki A6, które mają 105 x 148 mm, to standardowy rozmiar, którego chętnie wybierają restauracje czy choćby firmy telekomunikacyjne.
- Rodzaj papieru – bezpiecznym i trwałym rozwiązaniem jest papier kredowy błysk 130 g. Takie ulotki są eleganckie, dość sztywne, a przy tym trwałe. Możesz też wybrać ekologiczny papier Nautilus Classic, Kraftliner bądź Ecco Book Cream.
- Uszlachetnienia – wyróżnij ulotkę i dodaj jej klasy oraz nowoczesnego wyglądu. Taki efekt uzyskasz dzięki folii Soft Skin. Świetnym wyborem będzie również luksusowa ulotka złocona lub srebrzona.
- Nakład – zdecyduj, ile ulotek potrzebujesz i sprawdź, która opcja jest najbardziej opłacalna pod względem finansowym. Jeśli chcesz zaoszczędzić i przeprowadzić skuteczną kampanię ulotkową, to zamów 1000 standardowych ulotek, gdzie każda sztuka kosztuje już od 13 gr.
Zamów i opłać zamówienie
Ulotki już spełniają Twoje oczekiwania? Zatem określ formę i czas dostawy, a następnie opłać zamówienie. Już po ok. 48h otrzymasz wydrukowane ulotki, po czym możesz rozpocząć kampanię reklamową!
3 błędy przy tworzeniu ulotek reklamowych
Projektowanie i druk ulotek jest prosty, gdy korzystasz z intuicyjnego kreatora oraz programu Canva. Jednak nawet wtedy mogą wkraść się drobne błędy, które wpłyną na wygląd ulotek. Poznaj najczęstsze błędy, wystrzegaj się ich i zadbaj o perfekcyjne wykonanie ulotek.
Za dużo treści
Nadmiar treści wprowadza chaos, który sprawia, że odbiorcy mogą umknąć kluczowe informacje. Dlatego dokonaj selekcji danych, użyj wypunktowań i wyboldowań, aby zwrócić uwagę czytelnika na przydatne informacje.
Niska jakość zdjęć
Grafiki to jeden z najważniejszych elementów ulotki. Zadbaj o to, by były dopasowane do tematyki i branży oraz wyróżniały się wysoką jakością. Jak to zrobić? Podczas projektowania ulotki dodaj zdjęcia o rozdzielczości 300 DPI.
Brak wezwania do działania
Jeśli chcesz zachęcić do wzięcia udziału w wydarzeniu lub skorzystania z oferty to musisz dodać wezwanie do działania (CTA). Dopiero wtedy odbiorca będzie wiedział, czy ma przyjść na spotkanie, skontaktować się z Tobą czy też wejść na stronę internetową. Dlatego w widocznym miejscu dodaj hasło typu: „Zadzwoń”, „Przyjdź” lub „Odwiedź nowy salon”.