Kalendarze – kilka ważnych pytań
Kalendarz jest narzędziem biznesowym i marketingowym, który musi spełniać wyśrubowane standardy estetyczne.
Dobór odpowiedniego projektu kalendarza wymaga od firmy podjęcia kilku decyzji:
- Czy kalendarz ma pełnić głównie funkcję estetyczną i przez sam projekt przemawiać do wyobraźni odbiorcy?
- Czy kalendarz jest przeznaczony tylko dla wybranych odbiorców, czy też poprzez swój temat i dobór zdjęć ma zdobyć szersze publicity?
- Czy kalendarz ma być przede wszystkim praktycznym i ekonomicznym nośnikiem planów odbiorcy i wskazywać mu wyraźnie, jakie cele i kiedy ma zrealizować?
Kalendarze listwowane, spiralowane i szyte – wehikuł marketingowy
Kalendarze tego rodzaju mogą mieć osobną grafikę na każdy miesiąc. Umożliwiają więc większy popis kreatywności zarówno jeśli chodzi o zdjęcia, jak i pomysłowe, choć dyskretne kalendarium. Projekty kalendarzy listwowanych czy kalendarzy spiralowanych sprzyjają komunikacji wizerunkowej. Tego typu kalendarze dają efekt wyrazistego akcentu na ścianie. Przykuwają uwagę, ale nadal spełniają swoje podstawowe funkcje praktyczne. Dla zamawiającej je firmy mogą także być powodem do nagłośnienia projektu, o ile jest on w jakiś sposób wyjątkowy.
Kalendarze mogą być nośnikami wartości Twojej firmy. Taką funkcję pełnią np. kalendarze sieci Rossmann czy Media Markt prezentujące pracowników lub pracownice. Mogą stanowić osobny projekt komunikacyjny, jak kalendarz Pirelli czy – z polskiego podwórka – kalendarz producenta trumien, firmy Lindner. Ta ostatnia od 2010 roku prowadzi własną dystrybucję wysmakowanych aktów kobiecych w otoczeniu elementów obrazujących kruchość naszego życia.
Projekty podobne do wyżej wymienionych mogą liczyć na publicity. Każda kolejna edycja kalendarza Pirelli jest komentowana w mediach. Kalendarz Lindnera, choć z początku przyjmowany był z niedowierzaniem, za sprawą konsekwentnego i rozwojowego podejścia twórców również na trwałe wpisał się w komunikację tej marki. Budzi dziś zainteresowanie nie tylko klientów i kontrahentów firmy (jak było w pierwszych latach), lecz i całkiem licznego grona innych odbiorców.
Dzięki temu zwiększa się świadomość marki poza jej głównym obszarem działania. To zaś uważane jest za istotny element projektowania nowoczesnej strategii marketingowej. Należy zwiększać penetrację rynku przez wychodzenie poza precyzyjnie targetowane grupy docelowe – wyjaśnia prof. Byron Sharp w swojej koncepcji evidence-based marketingu, czyli marketingu opartego na sprawdzonych naukowo hipotezach.
Drukarnia internetowa Chroma.pl potrafi sprostać najróżniejszym projektom marketingowym. Zarówno tym planowanym z dużym rozmachem, jak i skromniejszym, które są elementem bieżącej komunikacji z klientami i współpracownikami oraz mają wzbogacić ich doświadczenie marki.
Kalendarze trójdzielne lub jednodzielne – praktyczność na pierwszym miejscu
Gdy chcemy ofiarować odbiorcom kalendarze głównie o funkcji praktycznej, powinniśmy rozważyć kalendarze trójdzielne lub kalendarze jednodzielne. Jest na nich miejsce na przekaz firmowy – choćby mapkę, adres i dane kontaktowe. Dzięki temu kalendarz stanowi również rodzaj wizytówki. Oczywiście dobrze jest ozdobić go profesjonalną, nietuzinkową grafiką, by uruchomić także wizerunkowy aspekt komunikacji poprzez to narzędzie marketingowe.
W kalendarzach trójdzielnych czy jednodzielnych samo kalendarium pełni ważną funkcję: musi mieć miejsce na notatki i być wyraźnie widoczne. Gotowe projekty kalendariów na 2020 rok można znaleźć w naszej ofercie na stronie Chroma.pl.
Jeżeli firma myśli o uhonorowaniu partnerów prezentami w postaci kalendarzy, powinna postawić na sprawdzoną drukarnię. Wtedy upominek będzie rzeczywiście nobilitujący, a zamówienie druku nie będzie wymagało wiele czasu i wysiłku. Drukarnia internetowa Chroma.pl łączy wygodę zamawiania przez internet z kompetencjami drukarni o długoletnim doświadczeniu. Pod koniec roku, gdy wiele projektów w firmie wymaga szybkiej finalizacji, warto pomyśleć o tym sprawdzonym dostawcy.