Co, na jakim papierze warto drukować? Cz.1 – katalogi
Nasi klienci przed zamówieniem materiałów drukowanych stosunkowo często kontaktują się z nami, aby zapytać o optymalne rodzaje papieru do swoich wydruków i projektów. Gatunek i gramatura papieru rzeczywiście mają spore znaczenie zależnie od przeznaczenia materiałów reklamowych. Z tego względu postanowiliśmy przygotować dla Ciebie na blogu cykl miniporadników dotyczących rodzajów papierów wykorzystywanych w poszczególnych materiałach drukowanych. W pierwszej części zajmiemy się katalogami!
Jak katalogi mogą pomóc Twojej firmie?
Rodzaje papieru w dużej mierze decydują o ostatecznym wyglądzie i trwałości materiałów drukowanych, dlatego dokonując optymalnego wyboru, w pierwszej kolejności musisz zastanowić się nad przeznaczeniem tego, co zamawiasz. Zupełnie inna idea przyświeca drukowaniu katalogów niż przykładowo drukowaniu wizytówek. Katalogi wysyłane do klientów przypominają im o Twojej marce, jak również budują lojalność konsumentów. Czy w swojej skrzynce pocztowej, co pewien czas, znajdujesz nowy katalog sklepu meblowego, aktualną ofertę drogerii lub gazetkę pobliskiego supermarketu? To ważny element strategii marketingowej nadawcy tych materiałów.
Katalogi najczęściej wysyłasz swoim klientom lub potencjalnym klientom sezonowo – raz w roku, dwa razy w roku, co kwartał lub co miesiąc. Wiele zależy od branży, w której działasz, a także od tego, z jaką częstotliwością w Twojej ofercie pojawiają się nowe propozycje, które warto zareklamować. Dlatego o ile ulotki rozdawane na ulicy mają w pewnym sensie charakter „jednorazowy” przy wydruku katalogów wykorzystuje się rodzaje papieru, które gwarantują dobrą jakość.
Być może Twój potencjalny klient będzie korzystał z katalogu przez najbliższy rok, dokładnie go przeglądając przy każdym planowaniu zakupów. Musisz więc zadbać o to, by prezentacja Twojej oferty nie uległa zbyt szybko zagnieceniom i uszkodzeniom, w czym pomoże między innymi odpowiednio wysoka gramatura papieru. Elegancki kredowy papier kolorowy sprawia natomiast, że wizualizacje Twoich produktów prezentują się na nim bardziej okazale!
Na jakim papierze drukować katalogi?
Przejdźmy do konkretów – dokonywanie zamówień w naszej drukarni internetowej jest proste i intuicyjne. Gdy odwiedzisz podstronę dotyczącą katalogów klejonych PUR lub katalogów szytych, możesz z łatwością wybrać spośród proponowanych przez nas rodzajów papieru, które najlepiej odpowiadają wymaganiom katalogów.
Pierwszy wybór dotyczy okładki – tam dobrze sprawdzi się wyższa gramatura papieru, która zapewnia solidność. W końcu okładka musi swoją doskonałą jakością zachęcać do zapoznania się z wnętrzem. Nieprzypadkowo proponujemy więc papier kredowy matowy i błyszczący o gramaturze od 250 g po 350 g.
Osobną kwestię stanowi wnętrze katalogu, które może składać się z innego rodzaju papieru niż okładka. Zarówno w przypadku katalogów klejonych, jak i szytych możesz postawić na papier offsetowy, kredowy matowy bądź błyszczący o gramaturze od 90 g albo równie gruby, jak na okładce. Wyjątkiem są katalogi szyte w formie menu, które wymagają, by zastosowana została wyższa gramatura papieru.
Podejmij decyzję w oparciu o to, jak długo Twój katalog ma z założenia służyć odbiorcom, z jaką częstotliwością zamierzasz wysyłać do nich nowe katalogi oraz jak często zmienia się gama Twoich produktów lub usług.
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej do wydruku katalogów gorąco polecamy Ci wykorzystanie papieru pochodzenia ekologicznego. Dostępne w naszej ofercie poszczególne rodzaje papieru Nautilus i Kraftline powstają przy użyciu surowców pochodzących z recyklingu, przede wszystkim makulatury. Papier ekologiczny różni się od standardowego wyłącznie ciemniejszą barwą, ale poza tym przyjmuje identyczne właściwości. Można go poddać procesowi bielenia, a także stworzyć wyjątkowo ekskluzywny papier kolorowy dzięki uszlachetnieniom.
Efektowne uszlachetnienia, takie jak folia matowa, folia błyszcząca, wybiórczy lakier UV, złocenie lub srebrzenie, wykorzystaj do druku katalogów, jeśli chcesz zaprezentować się jako marka lub usługodawca premium. Odbiorcy katalogów docenią wówczas nie tylko atrakcyjną wizualnie formę, ale nawet miły dotyk Twoich materiałów reklamowych!
Podsumowanie
Wybór papieru do katalogów musi stanowić przemyślaną decyzję. Wyższa gramatura zapewnia katalogom lepszą trwałość. Uszlachetnienia nadają materiałom drukowanym więcej prestiżu, natomiast wykorzystanie papieru ekologicznego to świetny pomysł, aby zaprezentować się jako troszczący się o środowisko i społecznie odpowiedzialny przedsiębiorca!