Drukowane katalogi na 2020 – klienci docenią pismo odręczne Część 2

Posted by:Marta Wujda Posted on:26 lutego 2020 Comments:0
Rysowanie

Pismo odręczne kojarzyłeś z czymś przestarzałym, takim jak pisanie listów wysyłanych pocztą? Nic bardziej mylnego. W 2020 roku pismo odręczne wraca do łask projektantów i specjalistów od typografii. Sprawia, że wydrukowany komunikat jest bardziej ludzki i spersonalizowany. Zapraszamy do drugiej części cyklu o typografii w 2020 roku.

Elementem ciekawych nowych projektów w 2020 roku są pisanki, czyli fonty przypominające pismo odręczne. Spójrzmy zresztą na pierwszy wyraźny sygnał zastosowania tego trendu w komunikacji biznesowej.

Gucci kreuje trendy

Gucci, promując najnowszą kolekcję mody męskiej, wywołał spory szum, zastępując swoje logo w mediach społecznościowych (w zasadzie tylko na Facebooku) napisem przypominającym pismo dziecięce. Inspiracją dorosłej kolekcji była dziecięcość i tym kontrowersyjnym akcentem marka wzmocniła przekaz oraz doznania związane z kolekcją.

Poza tym pismo odręczne sugeruje bardziej spersonalizowaną relację z odbiorcą. Można przypomnieć tu doświadczenia klasyków marketingu bezpośredniego, czyli wydawnictwa Reader’s Digest. Tam podpisy bądź hasła pisane w ten sposób budowały nie tylko większą zażyłość i zaufanie. Mówiły o wyjątkowości oferty, o jej czasowym charakterze, przyspieszając decyzję klienta o skorzystaniu z okazji.

Katalogi na 2020 – Wrażenie ruchu dzięki iluzjom optycznym

W internecie i w mobile wszystko może się poruszać, migotać i przesuwać. Wobec tego również w druku poszukiwane są sposoby, by jakoś zamarkować podobne efekty. Można je uzyskać, czerpiąc inspiracje z op-artu – sztuki wykorzystującej nasz aparat poznawczy w taki sposób, by na płaskiej powierzchni powstało wrażenie ruchu bądź nawet trzech wymiarów. Pomocna w tej materii może być także psychologia i jej zdobycze w zakresie oszukiwania wzroku.

Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie równoległych cieniutkich linii, by nimi obrazować kształt. Proste nadają strukturę, nawiązują do technologii i profesjonalizmu. Płynne dodają projektowi rytmu i organiczności, pewnego rodzaju życia, kojarzą się z naturą. Można je umiejętnie połączyć, tworząc napięcie atrakcyjne dla wzroku odbiorcy.

Podobnie popularne będą połączenia grafiki 2D z elementami 3D. Te ostatnie zyskują w tym kontekście dodatkowe wyróżnienie.

Siatka nie stanowi przeszkody

Trendspotterzy wskazują nawet, że można uwolnić się od siatki w projektowaniu. Tu jednak lepiej wstrzymać swe twórcze zapędy. Warto odróżnić brak dyscypliny wynikający z doskonałego opanowania warsztatu od… braku warsztatu. Lepiej nie przekonywać się na własnej skórze, która opcja przeważałaby w ocenie projektu stworzonego z pochopnym odrzuceniem pomocnego narzędzia.

Siatka ułatwia projektowanie, zapewnia dopasowanie elementów. A skoro rok 2020 upłynie pod znakiem zderzania ze sobą sprzeczności i niespójności, należy dopilnować, by działo się to w sposób zdyscyplinowany.

Katalog drukowany online 2020: podsumowanie

Już choćby powyższy pobieżny przegląd trendów w naszych ostatnich blogowych wpisach pozwala wyobrazić sobie, jak wielkie jest pole do popisu dla prezentacji marek poprzez katalogi drukowane. Wiele elementów przydatnych w nowych projektach można znaleźć na stronie Stock.chroma.pl, a sam katalog w jakości odpowiedniej do projektu wydrukować w drukarni internetowej Chroma.pl.

Katalog to każda publikacja wielostronicowa, klejona lub szyta. Może to być katalog produktowy, raport roczny, broszura w formie niewielkiej książeczki lub album prezentujący najnowszą kolekcję. Niektóre firmy stawiają na custom publishing (czyli drukowaną odmianę content marketingu), a z poligraficznego punktu widzenia do kategorii katalogu należą również magazyny firmowe.

Nasza drukarnia umożliwia ich druk w dużych i małych nakładach, w różnych formatach i z pełną gamą uszlachetnień. Warto zwrócić uwagę właśnie na uszlachetnienia. Pozostają one w zgodzie z prezentowanymi tu trendami, gdyż ich wspólną cechą jest bogactwo form. Formy te doskonale nadają się zaś do częściowego uszlachetnienia złoceniem, srebrzeniem, wybiórczym lakierem UV 3D czy folią Soft Skin.

Kategoria