Drukowanie katalogów online — profesjonalna prezentacja produktów
Elektroniczne katalogi reklamowe to popularny sposób prezentowania oferty marki. Jednak nie zapomnij też o ich papierowych odpowiednikach. Gdy zdecydujesz się na druk katalogów, zyskasz wiele korzyści – m.in. wzrost wiarygodności, pozyskiwanie nowych klientów i budowanie lojalności wśród klientów. Sprawdźmy razem, jaki drukować katalogi reklamowe, które staną się ważną częścią strategii marketingowej.
Jak ulepszyć drukowany katalog? Niezawodne triki, które działają
Co zrobić, żeby drukowane katalogi reklamowe były skuteczne? Zastosuj 5 kroków, które zwiększą efektywność katalogów.
Wybierz najlepsze kanały dotarcia
Co zrobić, żeby druk katalogów przyniósł jak najwięcej korzyści? Zastanów się, w jaki sposób chcesz dostarczyć je do odbiorców. Jeśli prowadzisz sklep online, dodaj katalog do zamówienia. Gdy Twoja firma pracuje w trybie stacjonarnym, podaruj katalog w trakcie zakupów lub podejmowania decyzji zakupowej. Możesz też wysłać katalogi drogą pocztową do stałych klientów lub podarować je uczestnikom targów branżowych.
Zaprojektuj hipnotyzującą okładkę
Projekt okładki zachęca do tego, aby sięgnąć po katalog i obejrzeć jego zawartość. Twoim zadaniem będzie sprawienie, aby okładka przyciągała wzrok. Wykorzystaj w tym celu kształty, kolory związane z identyfikacją wizualną i teksty, które wzbudzą zainteresowanie. Wygląd okładki jest ważniejszy, niż Ci się wydaje, dlatego powierz stworzenie projektu profesjonalnemu grafikowi.
Modnymi trikami graficznymi są dziś zestawienie ze sobą kontrastujących kolorów i zastosowanie geometrycznych wzorów.
Kieruj uwagą odbiorców
Czy wiesz, że możesz zwiększyć skuteczność drukowanych katalogów reklamowych? Wystarczy, że nauczysz się kierować uwagę czytelnika w kluczowe miejsca. Pomagają w tym boldowania, podkreślenia, zmiany rozmiarów czy kolorów fontów. Inną metodą jest też zastosowanie strzałek, które przykuwają uwagę na produkty lub ważną część opisu.
Katalog reklamowy powinien być wyposażony również w CTA, czyli wezwania do działania. Nie bój się dodawać hasła typu „Czytaj więcej na kolejnej stronie” czy „Więcej zdjęć znajdziesz po zeskanowaniu kodu QR”.
Doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi czytelnika będzie też zastosowanie uszlachetnień, o których więcej dowiesz się w dalszej części artykułu.
Wybierz designerskie uszlachetnienia
Na okładce i na kartkach wewnątrz katalogu możesz zastosować uszlachetnienia. To dobry sposób na uatrakcyjnienie materiału reklamowego.
Oto kilka popularnych ozdobnych wykończeń, które warto zastosować przy katalogach, które prezentują ofertę Twojej marki:
- efekt aksamitny w dotyku uzyskany przy pomocy folii Soft Skin;
- matowe lub błyszczące wykończenie dzięki zastosowaniu foliowania;
- napisy, logo i drobne elementy graficzne z efektem srebrzenia lub złocenia;
- kolorowe foliowanie wybranych elementów w odcieniu niebieskim, zielonym lub czerwonym;
- czcionki i grafiki 3D wykonane przy pomocy lakieru wybiórczego UV 3D.
Jak wyróżnić katalog reklamowy, aby wzbudzał zainteresowanie odbiorców? Zastosuj tzw. freebies, czyli dodaj drobny upominek, np. próbkę kremu i przyklej go wewnątrz katalogu.
Dodaj kilka technologicznych dodatków
Na kartkach katalogu możesz dodać kody QR, które po zeskanowaniu telefonem będą przenosiły do sklepu internetowego, gdzie można szybko zamówić wybrany produkt, obejrzeć jeszcze więcej zdjęć oraz zdobyć informacje na temat oferty.
Dodanie kodów QR lub skróconych linków to także doskonała metoda, umożliwiająca mierzenie efektywności katalogów. Dzięki temu dowiesz się, ile wynosi wskaźnik ROI związany ze zwrotem z inwestycji.
Czy warto zainwestować w katalog drukowany? Branże, które chętnie drukują katalogi
Zastanawiasz się, czy opłaca Ci się drukowanie katalogów reklamowych? Przeanalizuj potrzeby swoich klientów, sposób podejmowania przez nich decyzji zakupowych i sprawdź, czy Twoja konkurencja korzysta z takiej formy prezentowania asortymentu.
Jedno jest pewne – drukowane katalogi nadal świetnie sprawdzają się do:
- zaprezentowania nowych produktów i kolekcji;
- przedstawienia produktów w promocyjnych cenach;
- zaprezentowania pełnej oferty – dotyczy to zarówno produktów standardowych, na wymiar, jak i premium.
W jaki branżach opłaca się drukować katalogi? Nie bój się być pionierem w swojej branży i przeanalizuj, ile korzyści możesz zyskać Twoja firma, gdy zdecydujesz się na druk katalogów reklamowych.
Jakie branże inwestują w katalogi drukowane? Oto branże, które już przekonały się o skuteczności drukowanych katalogów reklamowych:
- branża edukacyjna – szkoły, uczelnie, firmy szkoleniowe itd.;
- hotele i ośrodki wypoczynkowe;
- branża turystyczna – biura podróży, organizatorzy wycieczek;
- banki i instytucje finansowe;
- służba zdrowia – przychodnie, prywatne szpitale itd.;
- organizacje rządowe;
- branża meblarska;
- architekci i projektanci wnętrz;
- branża deweloperska;
- branża kosmetyczna – producenci kosmetyków, drogerie itd.;
- branża spożywcza – hipermarkety, supermarkety, dyskonty itd.;
- branża odzieżowa – marki odzieżowe oraz sklepy.
Dziś zarówno małe, jak i duże firmy zauważają, że czas drukowanych materiałów reklamowych wcale nie przeminął. Zastanów się, czy druk katalogów to inwestycja, która będzie opłacała się także Twojej firmie.