Jak docierać z ofertą do tych, którzy nie sprawdzają produktów online?
W poprzednim wpisie przywoływaliśmy lidera branży e-commerce, firmę Amazon, która wydała drukowany katalog z przedświąteczną ofertą. Mowa przecież o firmie, która jest symbolem nowych technologii używanych w handlu. Kaprys globalnego giganta?
Cóż, konkurencyjny w USA Walmart wydrukował przed świętami 35 mln katalogów, a dodatkowy milion wysłał do klientów pocztą. W ten sposób dociera się z ofertą do tych, którzy nie sprawdzają produktów online.
Do takich osób należą np. rodzice zalewani zewsząd reklamami i ofertami, którzy nie mają czasu ani chęci na przeklikiwanie się przez setki różnych pozycji. I tym bardziej nie chcą, żeby robiły to ich dzieci, później wywierając na nich presję. A drukowany katalog to oferta, która niejako sama dociera do klienta. No i nie ma na nią adblocka.
Od katalogu drukowanego na Dzikim Zachodzie do katalogu drukowanego online
Jeszcze sto lat temu ponad połowa amerykańskiego handlu na terenach wiejskich należała do trzech firm: Sears, Roebuck & Company oraz Montgomery Ward (obecnie Ward). Z czasem jednak firmy te otwierały sklepy tradycyjne. Jeśli ktoś chciał kupić w katalogu jedną rzecz, mógł to zrobić łatwo i wygodnie.
Problem zaczynał się, gdy planował kupno i wysyłkę dziesięciu rzeczy – a przed świętami robi się głównie takie zakupy. Wymagało to znalezienia w katalogu wszystkich przedmiotów, koszty wysyłki rosły, a nie było gwarancji, że wszystko dojdzie w tym samym czasie. Dzisiaj możliwe jest połączenie wygody e-commerce i atrakcyjności drukowanego katalogu.
Szukasz oferty druku katalogów?
Na naszym rynku mamy najkorzystniejszą ofertę offsetowego druku katalogów w wysokich nakładach. Dla tych, którzy potrzebują katalogów w niskich nakładach, mamy katalogi drukowane cyfrowo.
Oferujemy przy tym szereg opcji, dzięki którym publikacja może wyróżniać się jakością i dopracowanym wyglądem. To propozycja dla wszystkich tych przedsiębiorców, którzy chcą:
- docierać do klientów w różnych kanałach, tak jak rynkowi liderzy,
- zapoznać ich za pośrednictwem fizycznego przedmiotu z szeroką ofertą produktową, dostępną także online.
Jak zawrzeć bardzo szeroką ofertę w eleganckiej publikacji? Umożliwiają to katalogi PUR, klejone klejem na bazie poliuretanów. Klej ten wynalazła przed laty NASA, tworząc buty dla astronautów. Katalogi PUR są zatem wytrzymałe, a jednocześnie mogą być drukowane na grubym papierze.
Klejenie w tej technologii sprawia, że kartki pozostają na miejscu, nawet gdy strony są wielokrotnie, szeroko otwierane i dociskane do powierzchni, na której leży katalog. Taki katalog, wydany na przykład na papierze kredowym, dobrze współgra z uszlachetnieniami. Choćby ze srebrzeniem, złoceniem lub lakierem UV 3D, które nadają publikacji dodatkowy prestiż.
Papier przestał być medium służącym wyłącznie komunikacji, a stał się medium zapewniającym bodźce zmysłowe
Jak wykazały badania opublikowane kilka lat temu w magazynie „Science”, treści, które czytamy wyłącznie na ekranie, trudniej nam zapamiętać.
Wytłumaczeń tego faktu jest kilka. Według jednego z nich świadomość, że wszystko możemy wyszukać za pomocą kilku kliknięć, wpływa demobilizująco na naszą pamięć. Według innego, przeszkodą dla zapamiętywania jest brak wskazówek kartograficznych, jak numery stron czy lokalizacja akapitu na stronie.
Co nie bez znaczenia – na drukowanym katalogu można robić odręczne notatki. Eksperymenty z użyciem rezonansu magnetycznego, przeprowadzone na University of Washington udowodniły, że podczas ręcznego pisania zwiększa się aktywność kory czołowej mózgu piszącej osoby. W związku z tym można spodziewać się, że odbiorca, który prześledzi w katalogu wydrukowaną treść i coś w niej zakreśli, łatwiej przypomni ją sobie w sytuacji zakupowej, nawet kilka tygodni później.
To wyjątkowo ważne w końcówce roku, gorącym okresie w branży e-commerce
Black Friday tuż tuż (29 listopada), zaraz po nim Cyber Monday (2 grudnia) i Dzień Darmowej Dostawy (10 grudnia). W perspektywie są jeszcze święta Bożego Narodzenia i styczniowe wyprzedaże. Słowem, nadchodzi czas intensywnego obdarowywania się prezentami.
Zakupy na specjalne okazje skłaniają konsumentów do większych wydatków, szczególnie w wybranych kategoriach. Mowa o tych, które:
- mają sprawiać przyjemność, wręcz rozpieszczać,
- dotyczą produktów tożsamościowych (odzież, gadżety elektroniczne, samochody, książki, wydarzenia kulturalne),
- nie są codziennymi, rutynowymi zakupami (między innymi kalendarze).
Jak oddziałuje drukowany katalog w szczycie sezonu zakupowego? W jaki sposób skorzysta na nim firma e-commerce?
- Katalog, który można wziąć do ręki, działa na kilka zmysłów konsumenta.
- Dane zapisane na papierze są trwalsze, nie znikną tak łatwo, jak dane cyfrowe.
- Dane te mogą zostać lepiej zapamiętane przez odbiorcę – decyduje o tym sposób funkcjonowaniu ludzkiego mózgu.
W świecie, w którym wszystkie firmy wysyłają oferty w formie cyfrowej, wyróżniają się marki, które mają również ofertę w eleganckiej formie papierowej.