Plakat – jak przygotować dobry projekt.
Plakaty to bez wątpienia jedna z najstarszych form reklamy. Jego historia zaczyna się od afisza, którego początki sięgają XV stulecia. Dziś już wiemy, że w kolejnych latach do przekazu słownego dołączyła ilustracja. Czy fakt, że plakaty w formie podobnej do tej, jaką znamy dziś można było mijać spacerując ulicą już w XIX wieku oznacza, że straciły one na aktualności?
Absolutnie nie! Niektórzy powiedzieliby nawet – a my z pewnością się do tej grupy zaliczamy – że to właśnie dziś, dzięki wielu nowym możliwościom, plakaty mogą być skuteczniejsze niż kiedykolwiek dotąd.
Brzmi pięknie, prawda? A jednak codziennie mijamy dziesiątki, a nawet setki nudnych, niewyróżniających się niczym plakatów, które po prostu ignorujemy. Jak zatem stworzyć plakat, który przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętany?
To naprawdę nie jest takie trudne! Jest kilka prostych zasad, o których powinieneś pamiętać, jeśli chcesz stworzyć naprawdę dobry plakat.
Jak prawidłowo przygotować plakat?
Zanim rozpoczniesz pracę kreatywną — określ cel, jaki chcesz osiągnąć. Czy chcesz przyciągnąć uwagę do wydarzenia, promować nowy produkt, a może zachęcić ludzi do wzięcia udziału w jakiejś akcji? Określenie celu ułatwi Ci skoncentrowanie się na najważniejszych elementach plakatu, które musisz wziąć pod uwagę przy jego projektowaniu.
Gdy znasz już swój cel — musisz określić najważniejsze informacje, które plakat ma przekazać odbiorcom. Zbyt wiele tekstu może przytłoczyć i zniechęcić do przeczytania plakatu. Postaraj się, więc wyodrębnić najważniejsze informacje i umieścić je w widocznym miejscu.
Projektując plakat wykorzystaj czytelną czcionkę, która będzie widoczna nawet z daleka. Oprócz tego zwróć także uwagę na kolory, które są niezwykle ważnym elementem plakatu. Postaraj się wybrać barwy, które będą dobrze komponować się ze sobą i przyciągną uwagę.
Skuteczny plakat powinien zachęcać do działania, więc musisz umieścić na nim zwroty, które wyraźne wezwanie do działania, takie jak „Zarezerwuj już dziś” czy „Weź udział w wydarzeniu”.
Wybierz odpowiedni rodzaj plakatu, bo nie tylko rozmiar ma znaczenie! Czasem najlepszym rozwiązaniem będzie klasyk gatunku, czyli standardowy plakat jednostronny. Plakat wiszący na witrynie powinien być dwustronny. A jeśli zależy Ci, by odbiorcy zapamiętali konkretną informację to daj im możliwość zabrania jej ze sobą do domu — decydując się na plakat z perforacją.
Nie ograniczaj się do jednego projektu. Zanim wybierzesz ostateczną wersję — wypróbuj kilka wariantów. Poproś innych o opinię i sprawdź, który projekt sprawdzi się najlepiej.
Nie zapomnij o odpowiedniej oprawie graficznej! To właśnie ona decyduje o sile Twojego plakatu. Kolorowe wektory, a może świetnej jakości zdjęcia będą elementem, który przyciągnie wzrok i zachęci odbiorców do zapoznania się z tekstem. Więc jeżeli szukasz najwyższej jakości pliku, które sprawdzą się nawet w dużym formacie, to z pewnością znajdziesz je na https://stock.chroma.pl
Zależy Ci na czymś naprawdę ekstra? Chcesz, by Twoje plakaty naprawdę wyróżniały się na tle konkurencji? Skorzystaj z niecodziennych rozwiązań, nadaj swoim plakatom wyjątkowe wykończenie. Zdecydowany i błyszczący charakter uzyskasz decydując się na Folię Soft Touch. Plakat o stonowanych barwach podrasujesz błyszczącym wykończeniem.
Najlepsze zostawiliśmy na koniec! Jeśli jeszcze w marcu dołączysz do Chroma Club możesz cieszyć się 40% rabatem na wydruk plakatów, a także wieloma innymi korzyściami.