Jak uniknąć wpadki przy zamówieniu katalogów?
Drukowane katalogi od lat pozostają jednym z najważniejszych narzędzi reklamowych w wielu branżach. To idealny sposób na zaprezentowanie swojej oferty w pełnej krasie oraz inspirowanie odbiorców. Dowiedz się, jak drukowanie katalogów może wznieść Twój biznes na wyższy poziom. Sprawdź, jakich błędów unikać podczas projektowania katalogów reklamowych oraz ich zamawiania!
W czym Twojej firmie pomoże drukowanie katalogów?
Jeżeli w ofercie Twojej firmy nastawionej na sprzedaż ciągle pojawiają się nowości, a tym bardziej, jeśli oferta ma charakter sezonowy, drukowanie katalogów reklamowych oraz ich wysyłka do klientów to jedno z najlepszych narzędzi, aby zapoznać potencjalnych klientów z Twoimi propozycjami. Pamiętaj, że nie wszyscy odwiedzają Twój sklep stacjonarny bądź Twoją stronę internetową regularnie. Nieprzypadkowo z tego narzędzia promocji korzystają największe sklepy meblowe, które udostępniają odbiorcom nowe katalogi szyte bądź klejone co kwartał, co pół roku bądź co roku. Projektowanie katalogów reklamowych jest niezbędne w każdej branży, która wiąże się z designem, modą, ale nie tylko – sprawdzają się one w przypadku każdej szerokiej i dynamicznie uzupełnianej oferty.
Katalogi mogą być dystrybuowane na wiele sposobów – wśród klientów odwiedzających stacjonarny punkt sprzedaży, poprzez wysyłkę do klientów, a także poprzez współpracę z partnerami działającymi w innej branży, którzy jednocześnie celują w podobną grupę docelową. Dodatkowo, poprzez regularne drukowanie katalogów i ich wysyłkę do klientów, podkreślasz profesjonalizm swojej firmy. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że odbiorca otrzymuje od Ciebie coś namacalnego, a nie cyfrowego i wirtualnego. Następnie sukces zależy od tego, jak przebiegnie projektowanie katalogów reklamowych oraz ich zamawianie w drukarni internetowej.
Projektowanie katalogów reklamowych – jak wygląda w praktyce?
Aby drukowanie katalogów przyniosło maksymalne korzyści, musisz zaprezentować swoją ofertę w pełnej krasie. Odwołajmy się znów do branży meblowej, której przedstawiciele prezentują ofertę poprzez przykładowe aranżacje. W branży odzieżowej mamy z kolei do czynienia ze stylizacjami, a nie jedynie fotografiami produktów. Nawet jeśli Twoja oferta jest zupełnie inna, bo sprzedajesz żywność, artykuły biurowe, kosmetyki lub cokolwiek innego, nie ograniczaj katalogu wyłącznie do packshotów. Wykorzystaj sesję zdjęciową przedstawiającą zadowolonych użytkowników lub sposoby wykorzystania Twoich produktów. Pamiętaj o doskonałej jakości zdjęć!
Przejdźmy do kwestii technicznych. Ważną decyzją jest wybór formatu katalogu. Większe i rozłożyste, kwadratowe lub opcjonalnie w orientacji poziomej, świetnie sprawdzają się właśnie do inspirujących sesji zdjęciowych. Skromniejsze katalogi szyte prezentujące ofertę bardziej w formie listy i nieco przypominające menu, mogą być mniejsze, a najbardziej wskazana jest orientacja pionowa.
Jeśli sprzedajesz produkty premium lub katalog ma inspirować klientów przez cały rok, postaw na papier kredowy o wyższej gramaturze, a nawet uszlachetnienia, przynajmniej na okładce. Wśród odbiorców, pozytywne skojarzenia z Twoją marką, może wzbudzić nawet sam przyjemny dotyk papieru!
Liczba stron to kwestia indywidualna – zależy od wielkości Twojej oferty i sposobu jej prezentacji. Jeśli chodzi o kolorystykę, musi ona korespondować z Twoją identyfikacją wizualną, ale w niektórych branżach duże znaczenie ma sezonowość i kolory nawiązujące na przykład do aktualnej pory roku. W kwestii estetyki masz do wyboru katalogi szyte, jak również katalogi klejone PUR.
Drukowanie katalogów z logo – jak uniknąć wpadki?
Projektowanie katalogów reklamowych jest obarczone ryzykiem kosztownego błędu. W kwestii komunikacji z klientami dobrze się zastanów nad treścią katalogów – musi ona korespondować z całą prowadzoną przez Twoją markę narracją. Jeśli chodzi o grafikę, zadbaj o to, aby katalog zawierał profesjonalne zdjęcia w odpowiednio wysokiej rozdzielczości. Zamawiając wydruk w naszej drukarni, koniecznie zapoznaj się z zasadami prawidłowego przygotowania plików do druku. W razie wątpliwości w tej kwestii skontaktuj się z nami.
Podsumowanie
Drukowanie katalogów reklamowych to w wielu branżach wręcz obowiązek, bo część klientów tylko dzięki nim dowie się o Twojej ofercie. Zadbaj o wysoką jakość i przemyślany projekt, a następnie zleć wydruk profesjonalistom. Chroma to drukarnia internetowa dysponujące najnowocześniejszym parkiem maszynowym w Polsce, dlatego zaoferujemy Ci najwyższą jakość oraz innowacyjne rozwiązania w postaci uszlachetnień. W końcu elegancki katalog to nie tylko czytelna prezentacja oferty, ale również wizytówka Twojej firmy!