Jak zaprojektować wizytówkę firmy?

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:25 lipca 2023 Comments:0
Jak zaprojektować wizytówkę firmy

Wizytówka może być formą reklamy. Sposobem na pozyskanie wymarzonego klienta i furtką dla rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Jednak, aby gwarantowała wszystkie te korzyści, musi zostać przemyślanie zaprojektowana. Przekonaj się, jak zaprojektować wizytówkę firmową, aby stała się przepustką do realizacji Twoich celów biznesowych.

7 zasad projektowania wizytówki firmowej

Często nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że jedna nieduża wizytówka może otworzyć wiele drzwi dla Twojej firmy. Jednolita identyfikacja wizualna, wysoka jakość wykonania i zawarcie kluczowych informacji to absolutny must have, o których musisz pamiętać. Przekonaj się, co musi znaleźć się na wizytówce firmowej i w jaki sposób ją zaprojektować, żeby przyciągała uwagę.

Skorzystaj z profesjonalnych narzędzi

Do przygotowania wizytówki wykorzystaj profesjonalne narzędzia takie jak:

  • Illustrator,
  • Photoshop,
  • CorelDraw.

Popularną alternatywą jest Canva, najlepiej w wersji Pro, która umożliwia skorzystanie z wielu szablonów wizytówek, co jest szczególnie dobrym wyborem dla osób, które chcą samodzielnie wykonać wizytówkę.

Jeśli masz problem z obsługą tych programów, skorzystaj z pomocy specjalistów, zajmujących się projektowaniem wizytówek. Pamiętaj, że zazwyczaj wizytówka to inwestycja na wiele lat, a perfekcyjny projekt to podstawa.

Wyróżnij się!

Pierwsze pozytywne wrażenie może okazać się kluczem do tego, aby kontrahent czy klient zachował, a później skorzystał z Twojej wizytówki. W jaki sposób możesz skutecznie się wyróżnić?

Wyróżnij swoją wizytówkę firmową poprzez:

  • grubszy papier np. Multiloft;
  • dodanie do wizytówki magnesu (Multiloft Magnet);
  • wytłaczane elementy przy pomocy lakieru UV 3D;
  • zastosowanie elementów pozłacanych;
  • dodanie kodu QR na wizytówce;
  • wykorzystanie jedwabistej w dotyku folii soft skin;
  • dodanie kodu rabatowego lub reklamy na tylnej części wizytówki;
  • oryginalny projekt, który jest spójny z grafikami na stronie internetowej, w siedzibie firmy oraz na artykułach promocyjnych.

Wybierz rodzaj wizytówki firmowej

Podczas projektowania wizytówki musisz zdecydować, jaki rodzaj przyniesie najwięcej korzyści. Wybór jest bardzo duży, szczególnie gdy wydrukowanie wizytówek zlecisz profesjonalnej drukarni. 

Nie wiesz, jaki rodzaj wizytówki warto wybrać? Polecamy przede wszystkim 4 poniższe propozycje:

  • Wizytówki bigowane – to składane wizytówki firmowe, które pozwalają na zawarcie większej liczby informacji. Tak naprawdę to także dobry sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Do wyboru masz dwie opcje – podział wizytówki na dwie równe części lub też tak, aby tylko jedna krawędź była zagięta. 
  • Wizytówki NFC – to nowoczesny rodzaj wizytówki, wykorzystujący zakodowane informacje, które można odczytać przy pomocy aplikacji w smartphonie. To absolutne must have dla firm z sektora IT i takich, które kreują się na nowoczesne. Po zeskanowaniu klient lub kontrahent może pozyskać informacje na temat danych kontaktowych, adresu strony www itd.
  • Wizytówki MultiLoft – to jeden z najlepszych rodzajów wizytówek biznesowych, gdyż gwarantuje najwyższą wytrzymałość, zapewnia to trzy lub czasem nawet czterokrotnie grubszy papier.
  • Wizytówki na ekologicznym papierze – zadbaj o środowisko, pokaż, że Twoja firma wspiera zrównoważony rozwój i zdecyduj się na drukowanie wizytówki na ozdobnym papierze. Postaw na motywy eleganckie, retro, geometryczne, neonowe i wiele innych.

Wykonaj uniwersalny format i rozmiar wizytówki

Do wyboru będziesz mieć różne formaty wizytówek – standardowe, kwadratowe lub metki. Standardowy rozmiar wizytówki to 90×50 mm lub 85×55 mm. Takie wymiary gwarantują, że Twoja wizytówka na pewno zmieści się w portfelu czy w wizytowniku.

  • Wizytówki w kształcie metki wykonywane są zazwyczaj w formacie 85×25 mm.
  • Wizytówki bigowane powinny być wykonane w formacie 170×55 mm lub 135×55 mm.
  • Wizytówki kwadratowe przygotuj w formacie 65×65 mm.

Zadbaj o techniczne aspekty podczas drukowania wizytówek

Zanim prześlesz swój projekt do drukarni, zadbaj także o aspekty techniczne. Wizytówka powinna mieć spady, czyli odstępy od jej krawędzi. Najczęściej wystarczające są spady 5 mm z każdej strony, ale warto dopytać o tę kwestię pracowników drukarni.

Przygotowany projekt należy nanieść na krzywe, aby uzyskać dokładnie taki sam projekt, jak ten widoczny na monitorze.

Zamień przestrzeń kolorystyczną RBG na CMYK. Tak przygotowany plik z projektem wizytówki zapisz w formacie PDF lub TIFF.

Zadbaj o zawartość wizytówki 

Pamiętaj, że wizytówka to przede wszystkim nośnik informacji na temat tego, w jaki sposób można się z Tobą skontaktować. 

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

  • Twoje imię i nazwisko
  • Pełnione stanowisko
  • Nazwa firmy i logo
  • Miejsce pracy
  • Dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail
  • Adres strony internetowej firmy.

Możesz dodać też krótki slogan reklamowy.

Kategoria