Katalogi dla branży modowej — prezentacja kolekcji i inspiracje
Prezentacja nowej kolekcji odzieżowej może odbywać się na wiele sposobów – podczas eventów, pokazów mody, na stronach internetowych, ale też w tradycyjny sposób, czyli w drukowanych katalogach. Każda z tych opcji pozwala na estetyczne i skuteczne przedstawienie nowej kolekcji ubrań. Szukasz sposobu, aby tanio, efektownie i estetycznie zaprezentować kolekcję ubrań? Sprawdź, dlaczego opłaca się drukować katalogi dla branży modowej.
Prezentacja nowej kolekcji odzieżowej może odbywać się na wiele sposobów – podczas eventów, pokazów mody, na stronach internetowych, ale też w tradycyjny sposób, czyli w drukowanych katalogach. Każda z tych opcji pozwala na estetyczne i skuteczne przedstawienie nowej kolekcji ubrań. Szukasz sposobu, aby tanio, efektownie i estetycznie zaprezentować kolekcję ubrań? Sprawdź, dlaczego opłaca się drukować katalogi dla branży modowej.
Dlaczego warto drukować katalogi dla branży modowej?
Klienci nadal kochają przeglądanie katalogu, czyli tzw. lookbooki, w poszukiwaniu idealnej kreacji na wesele czy płaszcza na zimę. Od lat papierowe materiały reklamowe cieszą się sporą popularnością w Polsce i to tak naprawdę bez względu na wiek odbiorców. Nawet mimo cyfryzacji opłaca się inwestować w druk katalogów modowych. Dlaczego?
Oto 5 powodów, dlaczego warto drukować lookbooki:
- Katalogi drukowane angażują więcej zmysłów niż ich cyfrowe odpowiedniki. Wykorzystują zmysł dotyku i wzroku. Rozbudzają wyobraźnię, a przedstawiona wewnątrz oferta skuteczniej zapada w pamięć.
- Sam proces przeglądania katalogu jest dla wielu odbiorców czystą przyjemnością. Wpływa to na pozytywny odbiór kolekcji i samej marki, a to skłania do złożenia zamówienia.
- Zdjęcia zawarte w katalogu modowym ukazują praktyczne zastosowanie produktów – to rozbudza wyobraźnię i przekonuje do zakupu.
- Niska cena to kolejny powód, dlaczego warto inwestować w drukowane katalogi modowe. Zamawiając na raz większy nakład, możesz skutecznie obniżyć cenę jednostkową. Koszty będą też uzależnione od liczby kartek, rodzaju papieru czy uszlachetnień wykorzystanych przy okładce. Jednak i tak w porównaniu do innych form reklamy i prezentacji produktów, katalogi drukowane wiążą się z najniższą ceną.
- Nie zapomnijmy jeszcze o jednym powodzie, dlaczego warto zainwestować w drukowane katalogi modowe. To świetny i skuteczny gadżet reklamowe podczas targów branżowych czy innych eventów, na których można spotkać nie tylko potencjalnych klientów, ale też partnerów biznesowych.
Katalogi dla branży modowej mają ogromną moc marketingową. Dlatego marki wysyłają je razem z zamówieniem lub po prostu dostarczają do skrzynek stałych klientów.
Jak zaprojektować katalog dla branży modowej? 3 najważniejsze zasady
Chcesz zyskać korzyści związane z zamawianiem drukowanych katalogów modowych? W takim razie zwróć uwagę na 3 najważniejsze zasady, jak projektować katalog dla branży modowej. Nie zapomnij dopasować projektu do wymagań drukarni, aby zwiększyć jakość wydruku.
Zjawiskowe zdjęcia
Nawet najlepiej wydrukowany katalog nie zapewni sukcesu sprzedażowego i marketingowego, jeśli wcześniej nie zainwestujesz w profesjonalną sesję zdjęciową. Fotografie to najważniejszy element lookbooków. Dlatego zainwestuj najpierw w sesję zdjęciową, która ukaże nową kolekcję w sposób oryginalny, kreatywny i dopasowany do charakterystyki produktów. Odbiorcy, którzy przeglądają zdjęcia, utożsamiają się z modelami i wyobrażają sobie siebie w podobnych stylizacjach. Katalog staje się zatem zbiorem inspiracji, jak nosić poszczególne części garderoby, aby wyglądać modnie i stylowo.
Kolejną ważną kwestią, która wpływa na jakość zdjęć w katalogu modowym, jest rozdzielczość – dopilnuj, aby minimalna rozdzielczość zdjęć wynosiła 300 DPI.
Klejone vs. szyte
Znajdź drukarnię internetową, która wykona w krótkim czasie wysokiej jakości katalog dla branży modowej. Nowoczesne firmy umożliwiają złożenie zamówienia przy pomocy internetowego konfiguratora, co znacząco oszczędza czas. Dopasuj wtedy parametry wydruku, aby zamówiony katalog na pewno spełnił wszystkie Twoje oczekiwania. Jedną z najważniejszych decyzji jest wybranie rodzaju katalogu. Do dyspozycji masz – katalog szyty lub klejony. Na którą opcję warto postawić? Porównajmy obie opcje.
- Katalogi szyte dla branży modowej – cechują się dużą wytrzymałością, niską ceną i niewielką liczbą stron – od 4 do 60.
- Katalogi klejone dla branży modowej – jeśli kolekcja ma liczyć większą liczbę produktów, to należy zdecydować się na katalog klejony, który może mieć od 48 do 580 stron. Wyróżnia się solidnością, ale też wyższą ceną niż w przypadku katalogów szytych.
Wysokiej jakości papier
Jak zaprojektować katalog dla branży modowej? Postaw na wysoką jakość! W tym przypadku takim odpowiednikiem będzie rodzaj papieru. Zdecyduj się na okładkę o nieco wyższej gramaturze. Świetnym wyborem będzie papier kredowy matowy lub błyszczący o gramaturze 300 g bądź nawet 350 g. Z kolei w środku katalogu modowego wybór jest znacznie szerszy i możesz bez obaw wybrać papier preprint 90 g, kredowy matowy lub błyszczący o gramaturze 90-170 g.
Twoja marka sprzedaje jedynie odzież wykonaną z naturalnych materiałów i promuje się jako proekologiczna? W takim razie postaw na papier ekologiczny z recyklingu – Ecco Book Cream 80 g lub Nautilus Classic 120 g.
Zaprojektuj katalogi dla branży modowej, które skutecznie zwiększają sprzedaż i promują markę.