Naklejki jako gadżety promocyjne — przykłady z różnych branż
Gadżety promocyjne nie muszą być drogie, aby pomagały realizować cele marketingowe. Jeśli szukasz tanich materiałów reklamowych, to zwróć uwagę na naklejki. Są tanie, uniwersalne, zajmują mało miejsca i mogą być dowolnie spersonalizowane. Sprawdź, jak wykorzystać naklejki jako gadżet promocyjny w różnych branżach.
Naklejki reklamowe – jak wykorzystać naklejki do promocji firmy?
Zastanawiasz się, czy opłaca się inwestować w naklejki reklamowe? Naklejki mogą pełnić wiele funkcji – zwiększenie widoczności i rozpoznawalności marki, budowanie zaufania klientów, a nawet nawiązywanie relacji z klientami. Jednak to niejedyne zalety, ogromne znaczenie szczególnie dla nowych i małych firm ma to, że naklejki reklamowe są tanie i charakteryzują się krótkim czasem produkcji. Popularnym wyborem wśród firm są spersonalizowane naklejki z logo i w kolorach identyfikacji wizualnej marki.
Poznaj kilka popularnych sposobów zastosowania naklejek reklamowych w zależności od branży.
Naklejki w branży e-commerce
Popularnym wyborem jest dodawanie naklejek jako gratis do zamówień składanych drogą internetową. Dlaczego to dobre rozwiązanie? Kupujący znajduje naklejki w paczce i docenia miły gest sprzedawcy. Naklejki mogą stać się ozdobą mebli, zeszytów, książek czy laptopa.
Co zrobić, aby naklejki realizowały cele marketingowe? Niech będą dopasowane do produktów i zawierają logo firmowe. Sprzedajesz produkty eco? Zamów wydruk naklejek na ekologicznym papierze.
Naklejki w branży gastronomicznej
W branży gastronomicznej możesz wykorzystać naklejki jako sposób na budowanie lojalności wśród klientów. Jak tego dokonać? Na przykład możesz podarować klientom, którzy złożyli zamówienie za pewną sumę, naklejki. Po uzbieraniu 10 naklejek klient otrzyma dużą zniżkę lub gratisowe zamówienie. To prosty i skuteczny sposób na to, aby zaangażować klientów i zachęcić do wybrania Twojego lokalu gastronomicznego.
Innym sposobem na wykorzystanie naklejek w branży gastronomicznej jest podarowanie ich po złożeniu zamówienia w lokalu i zorganizowanie konkursu. Zadaniem konkursowym może być zrobienie zdjęcia z naklejką w najdziwniejszym, najpiękniejszym lub dopasowanym do nazwy lokalu miejscu. Punktem obowiązkowym jest dodanie zdjęcia w wybranych mediach społecznościowych i odznaczenie restauracji czy kawiarni.
Naklejki w branży spożywczej
Naklejki za każde wydane np. 100 lub 50 zł wykorzystywane są także w branży spożywczej. Takim przykładem może być Biedronka, która często organizuje tego typu akcje promocyjne. Ma to zachęcić kupujących do tego, aby regularnie robili zakupy w sieci ich sklepów, zamiast korzystali z oferty konkurencji. Po uzbieraniu określonej liczby naklejek klient otrzymuje upominek za lojalność.
Naklejki w branży szkoleniowej
Kolejnym zastosowaniem naklejek jest sektor szkoleniowy. Gdy organizujesz kurs, warsztat czy szkolenie stacjonarne warto wykorzystać materiały drukowane, które z jednej strony wypromują markę, ale też pomogą w nauce. Warto zatem zainwestować w workbooki, które zwiększą skuteczność podczas nauki. Do tego świetnie sprawdzą się także certyfikaty imienne, potwierdzające ukończenie szkolenia. Nie zapomnij też o drukowanych materiałach reklamowych. Podczas szkoleń czy konferencji warto zachęcić uczestników do zapisania się także na kolejny warsztat – dlatego pod koniec szkolenia opłaca się rozdać ulotki i personalizowane gadżety reklamowe takie jak choćby notesy, kalendarze i naklejki z logo marki.
Naklejki w sektorze usług
Doskonale sprawdzi się wykorzystanie naklejek reklamowych w szeroko pojętym sektorze usługowym. Naklejki o niestandardowym rozmiarze warto zamontować na tylnych szybach w samochodzie. Dzięki temu, że znajdzie się na nich nazwa firmy, logo, numer kontaktowy i adres zwiększysz szansę na pozyskanie nowych klientów. To szczególnie dobry pomysł, gdy wykorzystujesz samochód do pracy w branży budowlanej, remontowej, ale też fryzjerskiej, kosmetycznej, fotograficznej i w wielu innych.
Naklejki mogą być świetnym sposobem promocji firmy usługowej. Jak jeszcze warto je wykorzystać? Na przykład przyklejając naklejki wielokrotnego użytku w transporcie publicznym. W ten sposób możesz przyciągnąć uwagę pasażerów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.
Naklejki dla pracowników – jak gadżety reklamowe zwiększają lojalność wobec marki?
Drukowane materiały reklamowe możesz wykorzystać także jako upominek dla pracowników. Z okazji rocznicy powstania firmy czy zrealizowania ważnego zlecenia warto przygotować dla pracowników box z gadżetami reklamowymi. Jakie gadżety reklamowe dobrze się sprawdza? Notesy, kalendarze, naklejki, pendrive, a nawet słodycze czy alkohol ze spersonalizowaną etykietą, nazwą firmy i logo. To dobry sposób na to, aby zbudować lojalność pracowników i zmotywować ich do dalszej pracy.