W jakich branżach katalogi drukowane sprawdzą się najlepiej?

Posted by:Marta Wujda Posted on:26 kwietnia 2019 Comments:0

Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników. Na pewno można powiedzieć, że katalogi drukowane świetnie sprawdzą się w branżach produktów, którym towarzyszą silne emocje, prestiż, a klienci oczekują najwyższej jakości. A właśnie za takie produkty chętnie płacimy najwięcej.

Rozwój technologii druku sprawił, że wzrosły możliwości druku katalogów, spadły natomiast koszty ich wydawania. Dzisiaj oferujemy m.in. katalogi PUR klejone elastycznym klejem, dzięki któremu nie ma mowy o wypadaniu kartek. Jedni klienci zamawiają i drukują online katalogi na papierze powlekanym, inni wybierają druk na papierach niepowlekanych, offsetowych, które w ich ocenie sprawiają wrażenie bardziej naturalnych.

Drukowanie katalogów dla masowego odbiorcy

Drukowanie katalogów oznacza jednak znacznie więcej niż tworzenie publikacji ze zdjęciami i cenami produktów. To także np. raporty roczne zawierające dane z działalności firmy. Te przeznaczone dla analityków i specjalistów mogą być oczywiście wydane tylko w formie cyfrowej. Co innego te skierowane do masowego odbiorcy. W tym wypadku forma drukowana dodaje firmie prestiżu i wiarygodności. Raport roczny w obszerny sposób pokazuje, jaka jest kondycja przedsiębiorstwa i pomysł na dalszy rozwój. W formie drukowanej można prezentować go na spotkaniach z potencjalnymi klientami. Dla specjalnie wymagających drukarnia Chroma ma w ofercie niestandardowej katalogi spiralowane. Są trwalsze, co ma znaczenie, gdy w grę wchodzi większy format, gruby papier i potrzeba wielokrotnego używania.

Ponadto oferujemy Ci również możliwość docięcia katalogu do odpowiedniego formatu. Jeżeli wielkość twojego katalogu jest niestandardowa, wystarczy, że wybierzesz najbardziej zbliżony dostępny format i wykorzystasz docięcie co do milimetra. Opcja ta dostępna jest zarówno w katalogach szytych, jak i klejonych. Tym samym sprostasz wymaganiom klientów także na rynku amerykańskim, gdzie obowiązują nieco inne formaty papieru niż europejskie formaty A i B.

Drukowane katalogi i wsparcie sprzedaży.

W jakich kategoriach produktowych są najbardziej przydatne?

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych kategorii produktowych:

  • W kategoriach o wyższych, bardziej stabilnych cenach. Wszędzie tam, gdzie decyzje zakupowe są poprzedzone starannym zbieraniem informacji. Klient, który dostaje do ręki drukowany katalog interesujących go produktów, ze stuprocentową pewnością co najmniej do niego zajrzy. Dużo mocniej skupi się na przekazie, niż gdyby zobaczył go na ekranie telewizora czy smartfona. Klientowi łatwiej utrzymać koncentrację kiedy przekłada karki katalogu, niż wtedy kiedy klika na ekranie.
  • Przy szerokim oferowanym asortymencie. Katalog sprawia, że klient widzi go w jednym miejscu. To z kolei sprzyja cross-sellingowi i strategii loss leader. Ta druga zakłada, że dany produkt oferowany jest taniej, aby zachęcić klienta do przyjścia do sklepu i zakupu innych produktów w wyższej cenie.

Podsumowując – reklama w formie papierowego katalogu najbardziej sprawdzi się, gdy:

  •  Zakup produktu wiąże się przede wszystkim z emocjami
  • Potrzebne jest podkreślenie prestiżu i dobrej marki
  • W grę wchodzą produkty z kategorii design
  • Dla wyników sprzedaży liczą się zdjęcia wysokiej jakości
  • Klientowi warto przedstawić szeroką gamę produktów

Internet znakomicie ułatwił dostęp do usług druku, które są dziś niemal błyskawiczne. Właściwie każdy początkujący przedsiębiorca, który chce pokazać atrakcyjny design produktów, może szybko wydrukować katalogi z ofertą. Właściwie z dnia na dzień.

Kategoria