Z czego wynika tak duża skuteczność drukowanych kalendarzy?

Posted by:Marta Wujda Posted on:8 października 2019 Comments:0

Skuteczność kalendarzy wynika ze specyficznej motywacji konsumentów, związanej z cyklem życia tego produktu. Kupujemy go zwykle jesienią, na kolejny rok kalendarzowy. Nie rutynowo, lecz w określonych okolicznościach, tylko raz w roku.

Jak wynika z badania, którego wyniki zaprezentowano na łamach „Journal of Retailing”, gdy kupujemy produkty na określoną okazję, jesteśmy bardziej skłonni zapłacić więcej. Bardziej też zwracamy uwagę na jakość. Okazja staje się wyjątkowym momentem, w którym nie oszczędzamy.

Przed świętami obiecujecie sobie, że będą skromne, że nie ma co szaleć? Nie tylko Wy. Później zaś tak samo jak wszyscy inni podświadomie chcecie, aby święta odbiły Wam cały rok. Żeby były najlepsze, najbardziej efektowne, z najlepszymi spotkaniami rodzinnymi i najlepszymi firmowymi wigiliami.

Nie oszczędzacie na prezentach i podarkach

Podobne nastawienie dotyczy marek produktów używanych w sytuacjach społecznych, a także wszystkich tych, których konsumpcja nie jest regularna, rutynowa. Produkty te oceniamy nie tylko ze względu na ich funkcję. Mówią także wiele o tym, kim jesteśmy i co lubimy.

Prawnik nie może powiesić w kancelarii erotycznego kalendarza ściennego, bo psułoby to jego reputację w oczach klientów. Powinni go postrzegać jako poważnego, kompetentnego i zrównoważonego. W tym przypadku dużo lepiej sprawdzi się stonowany kalendarz wydrukowany na eleganckim papierze.

Dlatego właśnie kalendarze, kupowane do biur, kancelarii, gabinetów lekarskich czy sal konferencyjnych są tak skutecznym narzędziem budowania relacji z klientami i kontrahentami

Jako drukarnia internetowa pozwalamy skorzystać z tego efektu. Oferujemy kalendarze w różnych wariantach, które mogą być prezentem dla pracowników, partnerów i klientów agencji czy firmy.

Czy wiesz, że prezent to jeden najsilniejszych rytuałów społecznych i biznesowych?

Systemy wymiany podarków nie są już dziś tak rozbudowane, jak kiedyś. W pewnych okresach większość ludzi zachowuje jednak dawne tradycje i ulega atmosferze daru. Potrzebujemy rytuałów, ponieważ przełamują one monotonny strumień czasu, nadają mu rytm.

Sprzedawcy szacują, że w zależności od kategorii produktowej co najmniej jedna trzecia sprzedaży detalicznej dokonuje się w listopadzie i grudniu. Wiąże się to właśnie z tym, że to czas intensywnego obdarowywania się prezentami.

Pamiętasz swoją wizytę w galerii handlowej na początku listopada? Powoli, na początku pojedynczo, później w coraz większej licznie pojawiają się świąteczne dekoracje. Mikołaje, choinki, stroiki. Na początku klienci reagują irytacją, wielu z nich obrusza się rytualnie, że to za wcześnie na atmosferę świąt. Gdyby jednak te metody nie działały, właściciele sklepów próbowaliby czegoś innego. Działają jednak, bo mimowolnie wprowadzają konsumentów w atmosferę obdarowywania się prezentami. Wraz ze zbliżającymi się świętami, coraz częściej myśli się o kupowaniu prezentów. 

Dawanie prezentów jest ciągle jednym z najważniejszych rytuałów również w biznesie

Obdarowany otrzymuje coś za darmo. To najbardziej więziotwórcza funkcja daru, bo w momencie wręczania prezentu jest bezinteresowna. Oczywiście darczyńca ma cel długofalowy – jest nim nawiązanie i utrzymanie relacji, która przyniesie kiedyś wymierne korzyści.

Kalendarze nadają się do tego idealnie. Można je wręczać tylko w ściśle określonym czasie, czyli pod koniec roku.

Oferta kalendarzy na stronie Chroma.pl jest bardzo zróżnicowana. Kalendarze spiralowane, kalendarze trójdzielne, jednodzielne można wręczyć komuś, kto potrzebuje kalendarza do powieszenia na ścianie. A co, jeśli potrzebujesz kalendarzy dla swoich handlowców? Wtedy możesz skorzystać z kalendarzy listkowych: małych i wygodnych, więc idealnych dla wszystkich tych, którzy większość czasu pracy spędzają poza biurem.

Kategoria