Dziękujemy za
założenie konta.
Twój prezent
już do Ciebie leci!
Ulotki to jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego. Skierowane są do konkretnego odbiorcy, często na danym terenie (chyba że trafiają do skrzynek pocztowych w całej Polsce, gdy kampania prowadzona jest na większą skalę).
Z tanich ulotek korzystają najwięksi – banki, ubezpieczyciele, telekomy, a także mniejsze firmy o zasięgu lokalnym – dostawcy internetu, pizzy, zestawów obiadowych, optycy, deweloperzy. Można powiedzieć bez wahania, że z ulotek korzystają lub mogą korzystać wszyscy.
Ulotka składana to wielowymiarowe narzędzie budowania relacji. Internet jej nie zastąpi – zwłaszcza w przypadku usług lokalnych. Tu mapy Google czy SEO nie pomogą. Klient nie zawsze z nich korzysta, gdy chce załatwić sprawę z pozoru błahą i na miejscu, a także może nie ufać kompletności oferty dostępnej przez internet.
Musisz tylko sprawić, by zaufał Ci dzięki ulotce. By klient ją zapamiętał i złapał pierwszy kontakt. Pomyśl o tym w kategoriach modelu AIDA. To marketingowy schemat działań, który w uproszczeniu pokazuje, jak zaplanować komunikację.
Musisz więc najpierw zaintrygować odbiorcę, przyciągnąć jego uwagę (attention), tak aby wywołać jego zainteresowanie (interest), a w rezultacie wzbudzić potrzebę (desire) i wywołać pożądaną dla Ciebie akcję (action). Ten prosty model nadal działa, a w każdym razie pomoże Ci zaplanować Twoją efektywną komunikację.
Ulotka to uniwersalne narzędzie reklamy i informacji na temat Twoich produktów i usług. Często jednak istnieje potrzeba pokazania oferty w sposób wyczerpujący i kompleksowy. Na ulotce jednostronicowej zapanowałby chaos i zadrukowana nie wyglądałaby atrakcyjnie. W takich przypadkach najlepiej sprawdza się ulotka składana.
Ulotka składana standardowa, bez ozdobników, bez uszlachetnień, sprawdzi się, gdy chcesz poinformować o pełnej ofercie jako dostawca najrozmaitszych usług. Masz punkt usługowy, franczyzę czy restaurację z dowozem posiłków? A może prowadzisz zakład fryzjerski, gabinet dentystyczny, punkt kredytowy czy salon fitness?
Nie każdy zauważy Twoją siedzibę, nie każdy będzie specjalnie szukał w okolicy. Ulotka dociera do odbiorców mimowolnie, daje znać o Twojej marce i w odpowiednim czasie prowadzi do skorzystania z usługi – wtedy już nie przez odbiorcę, a rzeczywistego klienta.
Tanie ulotki składane możesz dystrybuować w kopertach, możesz też trzymać w ekspozytorze w siedzibie swojej firmy czy w punktach ogólnie dostępnych (czasem swoje ulotki pozwolą Ci ułożyć na miejscu do tego przeznczonym w lokalnych kawiarniach, pizzeriach, gabinetach medycznych – wszędzie tam, gdzie uda Ci się nawiązać współpracę z innymi lokalnymi przedsiębiorcami.
Jeśli konkurujesz przede wszystkim ceną i dostępnością, taki właśnie komunikat musisz wydobyć na projekcie ulotki. Na pierwszej stronie zamieść wielkie hasła i liczby informujące o promocji.
Składana ulotka umożliwi Ci rozwinięcie oferty na kolejnych stronach, gdzie możesz umieścić mniej konkurencyjne produkty. Pierwsze wrażenie jednak wywołujesz krzyczącą i przekonującą okładką, resztę dyskretnie pokazujesz na innych stronach. W ten sposób tworzysz punkt zaczepienia dla Twojej marki, kotwiczysz uwagę na podstawowym przekazie promocyjnym.
Jeśli zrobisz to przekonująco, odbiorca skorzysta nie tylko z okazji, lecz także być może nabędzie coś z mniej atrakcyjnej cenowo puli produktów. Może też zatrzyma ulotkę, by móc przywołać nie tylko z pamięci, ale i fizycznie Twoją ofertę, gdy zajdzie taka potrzeba.
Jeśli chcesz z kolei pokazać jakość i profesjonalizm, a cenę dyskretnie ukryć, powinieneś budować wrażenie lepszą jakością projektu, lepszym papierem o większej gramaturze. Możesz też wybrać papier błyszczący, na którym lepiej będą wyglądały kolory projektowanej ulotki.
Drukarnia internetowa Chroma.pl ma ofertę zarówno na składane ulotki standardowe, używane często, by informować o szybkich promocjach, jak i na składane ulotki nieco bardziej wyrafinowane, budujące Twój wizerunek jako nie najtańszej, ale solidnej firmy, której można zaufać.
To, co NAJ!
W konfiguratorze na stronie Chroma.pl masz do wyboru całą gamę formatów, z których złożysz swoją ulotkę:
Podany format oznacza rozmiar ulotki już po złożeniu. Format arkusza będzie wielokrotnością wybranego formatu, zależną od wybranego typu składania. Możesz więc, jak widać, dystrybuować obszerne ulotki składane, które mają nawet format A3, jak i niewielkie druki złożone do formatu DL, idealnego do umieszczenia w kopercie.
Przy konfiguracji zwróć uwagę na orientację ulotki – czy będzie składana po dłuższym, czy krótszym boku – i taką opcję wybierz, zaznaczając odpowiedni format.
Jest wiele sposobów składania ulotek. Projektując je, powinieneś to uwzględnić od razu, ma to bowiem wpływ na to, w jakiej kolejności odbiorca będzie docierał do przekazywanych przez Ciebie treści. Masz więc do wyboru składanie:
Pozostał jeszcze wybór papieru. Jeśli często rozdajesz ulotki bądź drukujesz w bardzo dużych nakładach, masz oferty chwilowe i w ekonomicznych cenach, najlepsze będą niskie gramatury. Jeśli stawiasz na jakość, a ulotka ma także budować markę, nie tylko sprzedawać, postaw na gramatury wyższe.
Do wyboru masz:
Gdy wiesz już, co chcesz powiedzieć na swojej ulotce, jaki powinna mieć wydźwięk, możesz wybrać odpowiednie, dopasowane opcje i zamówić ulotki składane standardowe na stronie konfiguratora drukarni internetowej Chroma.pl.
Użytkownicy, którzy kupili ten produkt, wybrali również:
Ceny części produktów w koszyku zostały zmienione z uwzględnieniem aktualnego poziomu rabatu na koncie. Poniżej znajduje się lista zmienionych produktów: